Fokalor

Plast dip

29 innlegg i emnet

Har plasti dip på hele bilen, men den vart vasket med patroleom basert avfetting, og hele bilen ser groskitten ut, so lurer på om det fins noe eg kan renske det med eller må eg bare rive av den gamle og spraye den på nytt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan forsøke å reparere det, men jeg tror jeg hadde revet av den gamle og sprayet på ny dip.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er å bare ta det på nytt..

Men et tips er å gå over bilen nå og da med en quick wax da den gjør plasidippen ekstremt ripebestandig og styrker overflaten veldig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er å bare ta det på nytt..

Men et tips er å gå over bilen nå og da med en quick wax da den gjør plasidippen ekstremt ripebestandig og styrker overflaten veldig.

Er dette noe du har prøvd? Hvor har du evt fra? Hvilken quick wax?

Plastidippet mye før, men dette med quick wax er ganske nytt for meg. Må testes :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PlastiDip tåler petroleumsbaserte avfettinger dårlig, så en vanlig voks eller sprayvoks/hurtigvoks vil beskytte PlastiDipen slik at den ikke blir ødelagt om du dusjer bilen med f.eks. Prickbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey... Men lurer på om det e noe eg kan renske den djupt? For eg trur eg har klart å ødelegge den litt:/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dipen blir skadet/ødelagt er det bare å dra den av og legge på ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe du har prøvd? Hvor har du evt fra? Hvilken quick wax?

Plastidippet mye før, men dette med quick wax er ganske nytt for meg. Må testes :)

Dette er diskutert mye på dipyourcar.com

hvor da pray wax ikke bare fungerer som en vanlig wox i den forstand med på en eller annen måte binder seg med den rue overflaten til plastidip slik at den blir utrolig ripe bestandig.. ligger vel noen klipp ute på youtube hvor spraywax faktisk fjerner mindre riper i dippen også :) Av det som er nevt der er deg mequires som er testet, men skulle vel tro det meste fungerer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette da en slik spray on wax? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er diskutert mye på dipyourcar.com

hvor da pray wax ikke bare fungerer som en vanlig wox i den forstand med på en eller annen måte binder seg med den rue overflaten til plastidip slik at den blir utrolig ripe bestandig.. ligger vel noen klipp ute på youtube hvor spraywax faktisk fjerner mindre riper i dippen også :) Av det som er nevt der er deg mequires som er testet, men skulle vel tro det meste fungerer?

Og jeg som trodde jeg hadde lest DYC-forumet opp og ned flere ganger.

Dette skal prøves. Takk for tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan Swissvax Autobahn eller f.eks Wolfs Rim Shield brukes på felger som er plastdippa? Noken som har prøvd lignende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan Swissvax Autobahn eller f.eks Wolfs Rim Shield brukes på felger som er plastdippa? Noken som har prøvd lignende?

Om det er matt er det vel swissvax opaque som er trikset. Autobahn vil kanskje bli litt blankt?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er matt er det vel swissvax opaque som er trikset. Autobahn vil kanskje bli litt blankt?

Autobahn kan faktisk gi skjolder på sort matt felglakk, så vi ble anbefalt av swissvax når vi var i Zürich, at man også skulle bruke Opaque på felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sant, dåke seie noke der! Men om en spraye Glossifer på topp av matt plasti dip fungerer sikkert mine alternativer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opaque har meget gode egenskaper og holdbarhet. Har denne på all lakk som er matt på min bil og den imponerer meg. Har ikke testet den på felger da jeg ikke har matte felger, men vil tro den gjør en god jobb der også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke brukes vanlig voks på plastidip da den er såpass ru at det blir et reint H"¤¤"¤" å få buffet av igjen.

Spray voks nå og da er veien å gå..

Dette er nå hva jeg har lest :)

Planen var en hel dip av jetta'n min den ble jo byttet ut ifordel for en A4 til så.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke brukes vanlig voks på plastidip da den er såpass ru at det blir et reint H"¤¤"¤" å få buffet av igjen.

Spray voks nå og da er veien å gå..

Dette er nå hva jeg har lest :)

Planen var en hel dip av jetta'n min den ble jo byttet ut ifordel for en A4 til så.. :)

Nå har ikke jeg testet på Plastidip, men Opaque er voks som legges på og tørkes av uten at den skal tørke først. Kan jo hende at den også kan brukes på PD. Det er hvertfall en veldig bra voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg på ny dip du! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur eg skal det når vi e ferdig med vinteren;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg testet på Plastidip, men Opaque er voks som legges på og tørkes av uten at den skal tørke først. Kan jo hende at den også kan brukes på PD. Det er hvertfall en veldig bra voks.

Så lenge den skal buffes av igjen med engang er det nok kanskje håp at det kan fungere på dip ja.

men vil nok prøve på et veldig lite å helst ikke synlig område først :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive