Rogern

Polering sliten takboks

Har noen erfaring med å shine opp en gammel takboks som ikke har lakkert plast, men mer en grov plastoverflate?

Svarte flater kan jeg vel vurdere å bruke polytrol på, men de grå flatene som delvis er blitt svarte vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Kan selvsagt lakkere opp boksen, men da kjøper jeg heller ny.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde polytrol på svogeren sin takboks.høres ganske likt ut.Av glassfiber med ukjent coat utenpå.Det ble mye bedre, men trenger nok lakk om ikke flere runder polytrol virker.Om jeg hadde hatt noe sånt ville jeg pusset lett over med en matteklut/3000 papir og lakket selv :) Ett par timers jobb bare for å se om det hadde blitt fint.Noe støv kan det bli.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilsvarende forespørsel om å ta en Skiguard boks også som er rimelig mattet av sollys.

Er det Polytrol som fungerer best på en lakket boks også? Veldig usikker på lakktykkelsen så bør vel evt gå på med finere pute?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilsvarende forespørsel om å ta en Skiguard boks også som er rimelig mattet av sollys.

Er det Polytrol som fungerer best på en lakket boks også? Veldig usikker på lakktykkelsen så bør vel evt gå på med finere pute?

Må ikke finne på å bruke Polytrol på lakk, og alltid lurt å begynne med fin pute og poleringsmiddel :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en svart Skiguard boks av glassfiber en gang. Den var vel heller gråaktig, men en runde S17+ og blå Sholl pute gjorde underverker på den. Ble svart, blank og nesten ripefri. Alt avhenger av overflaten. Plast eller lakk/gellcoat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive