efurd

jetseal 109 + nattys pastewax blue

Fikk endelig tid og rett vær til både en grundig vask og sealer/voks. Har funnet ut at jeg må handle meg noe som gir meg mulighet til å vinkle dysen på Nilfisk'en, det samler seg utrolig mye dritt langs kanten på hjulbuene....

Uansett... etter bilen var skikkelig ren, tok jeg wipedown av hele bilen for å få vekk alle vannmerker og gi et skikkelig feste for jetsealeren. Leste et sted at lakken måtte være helt ren for at sealeren skulle feste seg skikkelig. Deretter la jeg er lag med jetseal på alle lakkerte flater, samt vinduer, lykter og felger.

Syntes resultatet ble greit, men savnet en dypere glans og mer wet look. Og der må jeg si at et lag med nattys paste blue gjorde

http://db.tt/wxwJaRhY

Håper jeg også får testet ut polering i løpet av vinteren, slik at jeg blir kvitt en del swirls og rds...

Det begynte å regne utpå kvelde, så jeg gjorde et forsøk på å ta bilde av beedingen også.

http://db.tt/Sci5j3hh

http://db.tt/sSjybmsf

Endret av efurd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kommer i gang med polering får du den ekte glansen. Nå handler glansen kun om hvilket produkt som fyller mest :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har en del swirls og rds enkelte steder, men er knapt et år gammel og lakken er ikke sååå galen at den ikke har glans mere. Det er klart at resultatet blir enda bedre med polering, men jeg brukte nærmere 10 timer på GRUNDIG vask av hele bilen, hjulbuer og felg og la deretter sealer og voks... tipper arealet på bilen min tilsvarer over to vanlige biler og jeg må stå i gardintrapp når jeg skal gjøre noe med taket... så jeg måtte bare innse at jeg ikke får tid til polering nå som været er så ustabilt.

Nå gjestår det kun plast og gummifornøyer, så får vi se hvor lenge voks og sealer holder seg.

edit: ok ok.... har nå sett på litt s&s og innser at selv om bilen min ble mye bedre så er det et STORT potensiale for å få den blankere med polering. Men det jeg legger merke til er at eg tror ikke lakkeringen på min bil er utført like fint som på vanlige personbiler. Dette er jo en varebil og jeg antar at de kanskje ikke legger like mye arbeid i lakkeringen der da? Uansett, mye fine blanke biler rundtomkring på forumet, og jeg håper jeg kan få hevet nivået på lakken min enda noen hakk når jeg får kommet i gang med Krauss'en :)

Endret av efurd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer med vask av bilen, da bør det være rent :)

Taket er noe dritt, når den blir så høy.

Når du for korrigert lakken litt med maskin, vil nok du se større forskjell vil jeg tro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer med vask av bilen, da bør det være rent :)

Taket er noe dritt, når den blir så høy.

Når du for korrigert lakken litt med maskin, vil nok du se større forskjell vil jeg tro.

10 timer var for hele prosessen fra vask til buffing av sealer og voks. Bruker litt tid på å rigge til strøm, vann og utstyr... i tillegg gikk det en del tid på å få hjulbuer og felger rene. ja, blir nok vesentlig bedre med polering. Men ble allikevel overrasket over resultatet til nattys. Endret av efurd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Natty's er utrolig bra, og kan legges i direkte sollys.

Lukter godt også.

Holdbarheten er over 6 mnd, så dette er en super Wax.

Jeg bruker Natty's Blue endel, og den har ikke skuffet meg.

Men det beste er at den ikke er dyr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive