Gå til innhold
erikstein

Beste DA-maskin (ikke Rupes)

Recommended Posts

erikstein    189
erikstein

Er på utkikk etter den beste DA-maskinen som kan skaffes for penger :) Så lenge den ikke er for dyr..

Da snakker vi ikke Rupes eller FlexDA, men en standard DA aka Kestrel.

Søkte litt på nett og fant Griot og Porta Cabel som aktuelle merker, men de selges ikke i Norge?

Noen bedre? Eventuelt meninger om hva som er best?

Poenget er at jeg har en standard DA i dag som forsåvidt gjør jobben (Kestrel klone), men det er alltids gøy med litt oppgradering av utstyret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Om man skal oppgradere en kestrelklone så må du opp i rupes/flex..
Eller så går man over på skikkelige maskiner som roterende flex eller makita ;)
For med handa på hjertet, det er ingenting som korrigerer som roterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 907
Christer

Hvis du har en 500W Kestrel/Kestrel-klone, er det Pro-versjonen på 850-900W som er eneste logiske oppgradering. Har du en Pro, er Rupes eller Flex DA neste steg, eller som Magne skriver, roterende.

Det finnes ikke noe mellom Kestrel DAS6 Pro og Flex DA/Rupes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Jeg har alle overnevnte maskiner.. Min vanlige DA pr. dags dato er bilxtra sin 710w. Funker greit, men vil gjerne ha noe bedre. Så da er det bare krauss eller kestrel? Er nesten litt skuffa :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Siden du er ute etter noe spesielt virker det som, noe som ikke så mangen andre har så har Festool noen DA maskiner, veit at det har blitt utdelt egne fra Swissvax i en lignende type som denne, pris hvem som selger ingen anelse ;)

FestoolRO125FEQ.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hnorstrøm    4
Hnorstrøm

kan selge deg en Flex XC 3401 Vrg oscillerende :) brukt på et panser, sinnsyk digg å jobbe med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knotten    18
Knotten

kan selge deg en Flex XC 3401 Vrg oscillerende :) brukt på et panser, sinnsyk digg å jobbe med!

hei har du solgt flex maskinen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Svarer lovlig seint her.. :)

Har flex vrg fra før samt begge rupes.

Blir en Griot på meg i fremtiden, lest en del på nettet og den virker solid. Liker solide ting :)

Festool ser også bra ut (selvsagt), men det er jo en pussemaskin ser det ut som..hehe.

Drømmen er samme maskinen som Tommy har, nemlig den Swissvaxmaskina hvor man kan velge tvungen rotasjon eller ei. Problemet er at jeg ikke finner den noe sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Den selges under festtool navnet..

Og er vel maskinen det linkes til over. Står i infofeltet at man kan velge tvungen/fri rotasjon.

Men den har liten bevegelse så tror nok ikke den korrigerer særlig hurtig selv med tvungen rotasjon. Sikkert fint til siste steg med fri rotasjon.. Men må innrømme maskinen så mer fristende ut i swissvax utførelse.. (Litt mer "må ha" følelse da gitt)

Men med så mange DA maskiner, så er det siste du trenger enda flere DA maskiner vel? Da er det vel mer naturlig med en roterende?

Endret av tr86

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Aha! Jeg må lære meg å skumlese bedre.

Har en Flex PE-14-5 :) Knallfin maskin.

Aner ikke hvorfor jeg er så glad i en haug av maskiner..har blitt en besettelse.

Da har vi jo funnet en verdig kandidat :D Festool Rotary 125.

Må begynne å spare..planen er også en Rupes LHR75 og en TA50 (luft). Grusomt hendig inni dører etc.

Må bare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

75 frister meg også,så kanskje det blir en slik når garasja blir klar til bruk.. men Flex 14-2 og spotpad gjør susen greit der :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

LHR75 er flott størrelse og veier jo nesten ingenting. Har dessverre ikke fått prøvd min enda da jeg mangler kompressor :( Holder ikke med liten lekekompressor heller, da den vil ha over 300l/min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig