kris1986

Collinite Liquid Insulator Wax #845

Blir nok å kjøpe Collinite til "kundebilvoks", vanlige folk ser ikke forskjell på Collinite eller en annen mye dyrere uansett.. 845 er jo flytende, så vet noen her om holdbarheten er mye dårligere på den enn de andre i paste-form?

Og dere andre som har prøvd Collinite, er dere fornøyd?

EDIT:

Fant tålig greit svar her;

What is the difference between the 476s and the 915 Marque D’Elegance?

In terms of durability, the 476s lasts an average of one month longer than the 915.

The 915 has more carnauba wax in the formula, and its finishing result is a warmer shine, and it is slightly easier to work with.

The 476s is the most durable product offered by Collinite, which is why it requires a little more rubbing and elbow grease.

What is the difference between the 845 and the 476s?

The 845 and 476s are made with the same ingredients, but the 476s lasts longer due to the fact that it has a higher concentration of natural and synthetic waxes. This is why the 476s is tougher to work with. The 845 has been Collinite’s overall best seller for 20 years due to the fact that it has excellent durability combined with an ease of use.

How long does your wax last?

Liquid/Gel Wax (845 and 925): 5-7 months depending on UV exposure.

Paste Wax (476, 885): 9-11 Months depending on UV exposure.

Marque D’Elegance (915): 8-10 months depending on UV exposure

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd den. Helt grei den. Ganske så god holdbarhett. Er fornøyd.

Staljin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder den seks mnd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet den ja, den står på litt forskjellige biler rundt omkring som det er lenge mellom hver gang jeg ser så kan ikke si noe om holdbarheten, men jeg syntes ihvertfall den var veldig fin å jobbe med.

Lett å legge på og lett å buffe av. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 915 som vinter beskyttelse på bilen og den beader veldig bra enda. Jeg la på 2 lag den 6 Oktober.

Bilen står ute 24/7 og kjører 6 mil hver dag til å fra trondheim i salt sørpe.

Anbefales!

Endret av Chrisjs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut :) takk for tilbakemelding!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde på 845 i sommeren. Holdt i nesten 6 mndr. Synsykt lett å føre på og buffe. La på 2 lag før ferien.Kjørte til Croatia, trengte ikke å vaske bilen en gang, det var nok å spyle den rein med høytrykk. Anbefales.

Hilsen

Staljin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lenge mellom hvert lag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki! Denne må bare prøves :)

Angående to lag, bare å "splitshine" mellom lagene eller å spraye på med litt qd og tørke av litt etter du har tatt av voksen :)

Splitshine er å spyle eller "mist"'e bilen med kaldt vann mellom lagene, da slipper du å vente i x antall timer, noe lignende du må med mange sealere

MERK: kan hende jeg tar feil, har ikke prøvd den LSP'n, men tipper på den oppfører seg som en "vanlig" voks..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må gå over hele bilen igjen med vannslange og tørkehåndkle da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare kaldt vann mellom lag 1 og 2 ikke etter siste laget, vannet skal være iskaldt dvs nestn fryst... men det funker bra, om det blir SÅ mye blankere er jo ikke lett å se da, men en prepper flata litt etter en runde med vann og mikrofiberen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive