Cobber

Fusk og feil etter motorvask

Sist jeg tok motorvask på en bil sprakk fordelerlokket. Jeg lovet meg selv å ikke gjøre noe slik i gjen, men i går dynket jeg likevel motorrommet med prickbort. Jeg brukte minimalt med vann, og dekket til mange steder. Tydeligvis dekket jeg ikke til godt nok, for da jeg startet opp blinket varsellys for bremse og airbag. I tillegg fusker bilen når den er kald. Den takler ikke gasspådrag i det hele tatt. Litt kjedelig med automatgir som ikke kan ruses like enkelt som en bil med clutch (Honda CR-V).

Hvor skal jeg begynne og hva skal jeg gjøre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å kjøre noen mil så den blir skikkelig gjennomvarm? Det ville jeg prøvd først. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørk alt det elektriske, åpne alt av bokser o.l. Ta ut alle releer og kontakter og se etter vann. Ut med coiler og tørk eventuelt bytt de

Prøvd å kjøre noen mil så den blir skikkelig gjennomvarm? Det ville jeg prøvd først. ;)

Ikke for å være kjip men om den fusker og ettertenner og ts kjører så takker også katalysatoren for seg (egenerfart)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres lite kjekt ut, eg bruker ikke å ta noen motorvask uten motor er heilt kald, så god avstand med Ht, dekker til det som er mest utsatt, starter så bilen når eg er ferdig og lar den gå til den har driftstemp og ei lita ri etter det. Er usikker på hvordan honda motoren ser ut, men sikkert noen her som har hatt dette problemet før

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi S8, det var akkurat dette jeg gjorde i går.

Kjørte den varm i går, det er kun på lavt turtall motoren streiker (derfor utfordring med automat). Jeg får gjøre som polishduden skriver, men jeg rekker det neppe i dag. Kona er på Robbie Williams-konsert, og jeg er hjemme med småunger :)

Tilsvarende bil: http://www.crvownersclub.com/forums/attachments/image-video-gallery/1965d1233630591-engine-bay-pictures-show-yours-off-copy-img_1520.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi S8, det var akkurat dette jeg gjorde i går.

Kjørte den varm i går, det er kun på lavt turtall motoren streiker (derfor utfordring med automat). Jeg får gjøre som polishduden skriver, men jeg rekker det neppe i dag. Kona er på Robbie Williams-konsert, og jeg er hjemme med småunger :)

Tilsvarende bil: http://www.crvownersclub.com/forums/attachments/image-video-gallery/1965d1233630591-engine-bay-pictures-show-yours-off-copy-img_1520.jpg

Jepp, du må nokk på jakt etter fukt :( håper det ordner seg, Ja fruen min og skulle på konsert i dag men vart syk, hadde bilett på golden circle....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hårføner på div. kontakter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får gå løs med luft på boks og føner i morgen etter jobb. Konebilen er "vernet", så da blir det buss :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive