Hvkk

Behandling av titaniums felger

Er mye snakk om alu-felger og hvordan man vasker og steller på de.

Men jeg er litt usikker på mine titaniums-felger på nye bilen, om man kan vaske på samme måten som med alu-felger, eller om mann trenger en helt annen teknikk for å få dette rent.

Grunnen til at jeg spør er at jeg sliter med å få vekk bremsestøv og annet smuss fra felgene.

Så langt har jeg brukt prickbort, sonax sin felgrens uten at jeg ser noe særlig til framgang i vaskingen.

Kan også nevnes at felgene er gått over med felgbørste også uten noe hjelp.

Bilder av flekkene jeg tenker på:

DSC_8385_zpsd29eac80.jpg

Endret av Hvkk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å si det med noen form for garanti så vil jeg tro korrosol kan brukes like fint på titanium som aluminium?

det burde ta flekkene ganske lett ihvertfall.. men noen andre for omtale seg om det er helt trygt på titanium eller ikke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at de er laget i titan? Ser at det står titanium på felgen, men det er jo et fryktelig dyrt materiale. Sikkert flere typer mtp. renheten i titanen. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har titan inne i beinet til en verdi av 50 000kr, og det er ikke mye titan heller :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror heller dette er noe, som heter ferrotitan som er en blanding eller legering med mye stål

http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrotitanium

Siden det ligger på ca 40kr pr kg er ikke sikker men tror kansje det :)

Og krisfje tror du har en legering som heter TiAl6V4 som inneholder 6% aluminium og 4% vanadium

Er litt sent dette, så bare og si fra vist jeg er på villspor :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at IronX eller lignende produkt får bort resten av skitten på felgene dine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel uansett lakk som skal renses? Så da skal det være akkurat samme fremgangsmåter som på alufelger.

Hvis dette er ulakkerte høyglanspolerte titanfelger så forlanger jeg å få vite mer om dem i hvert fall for det er spesielt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det skulle være magnesium, titanium eller aluminium, så er det lakken som skal renses. :) "vanlige" produkter går fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok lakkerte de felgene ja, da det steder ser ut som at klarlaken på de har begynt å skalle av. Ellers finner jeg ikke noe mer informasjon om felgene, selv ikke med baklengs googlesøk hvor jeg har lastet opp bildet..

Men da de er lakkerte (eller jeg er rimelig sikker på det), får jeg skaffe meg noe ironX eller korrosol for å gjøre felgene ordentlig reine, slik at jeg etterhvert blir fornøyd med resultatet.

Takker for hjelp, kommer nok til å oppdatere når jeg har prøvd ironX/korrosol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt vanlige alufelger. Det er Merket som heter Titanium. Disse felgene var i salg på midten og slutten av nittitallet.

Regner med det er slike du har:

22_1875538685.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg trodde, titan er dyyyrt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt vanlige alufelger. Det er Merket som heter Titanium. Disse felgene var i salg på midten og slutten av nittitallet.

Regner med det er slike du har:

22_1875538685.jpg

De såg helt lik ut til mine felger, så er nok derfor jeg har hatt problemer med å finne noe informasjon om felgene. Men oki, sikkert like greit at det ikke er dyre titan felger. Men da bare behandler jeg dem som helt vanlige alufelger.

Igjen Tusen takk for god hjelp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive