Gå til innhold
Citrus

Cleaner Fluid

Recommended Posts

Citrus    7
Citrus

Har et spm ang Cleaner Fluid.

På Swisswax voksene står det: "Bruk voksen etter en forberedende behandling Cleaner Fluid (prevoks olje). "

Men om jeg bruker en lakkforsegler etter poleringen, da får vel ikke Cleaner Fluid'n til å trekke seg inn i lakken.

Bruker jeg den før lakkforseglingen, blir jo lakkforseglingen i "veien"

mulig jeg er helt på jordet nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Cleaner Fluid er ett poleringsprodukt/rens, så den skal brukes før man bruker sealer eller voks.

Grunnen til at Swissvax skriver det slikt er fordi de har ikke noe sealer (lakkforsegling) som mange bruker før voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Cleaner Fluid er en rens som skal gi Swissvax sine vokser best mulig heft.. Kjører du på med sealer så trenger du ikke CF..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Så voksen får godt nok feste i sealeren

Rens og sealer har ikke dette to forskjellige egenskaper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis
Så voksen får godt nok feste i sealeren

Rens og sealer har ikke dette to forskjellige egenskaper

Jeg mener at voks fester seg ikke spes godt til en sealer, så hvis man bruker en voks på toppen av sealer er det mest for litt ekstra look. Voksen vil forsvinne ganske fort igjen.

Når skitt og vann ikke fester seg til lakken klarer nok heller ikke voksen å feste seg så bra. Så jeg går som regel bare for en av delene. Sikkert noen som er uenig i det da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Voks fester seg fint på toppen av en sealer, går bare fint det :)

Men lakkforsegling vil derimot ikke feste seg på cleaner fluid, da dette er et ganske "oljete" produkt som er laget for å bruke under voksen. Ser himla bra ut, og tilfører lakken "næringen" den trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis
Voks fester seg fint på toppen av en sealer, går bare fint det :)

Men lakkforsegling vil derimot ikke feste seg på cleaner fluid, da dette er et ganske "oljete" produkt som er laget for å bruke under voksen. Ser himla bra ut, og tilfører lakken "næringen" den trenger.

Mye mulig at den gjør det, men kan tenke meg det er litt forskjellig fra sealer til sealer. Feks Jetseal er vell laget for at man skal kunne toppe den med feks voks?

Men Duragloss 111 blir jo glatt som faen så klarer ikke skjønne hvordan noe skal klare å feste seg på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Voks over sealer (uansett type) er ikke noe problem, bare husk at en sealer skal herde i 24 timer før du legger over en voks på den, holdbarheten på voksen blir ikke nevneverdig anderledes en om du legger den rett på en preppa flate uten sealer, Cleaner fluid fra Swissvax gir nok ikke så mye mer holdbarhet på voksen at den vil være noe bedre alternativ en en sealer som en base.

Cleaner fluid er en "look" ting på lakken, der en sealer kan gjøre lakken noe steril og uten nevneverdig dybde, gjør cleaner fluid den mer "tett og våt" lakk... Duragloss sin Duragloss 101 har en av de bedre "wet looks" på markedet etter min mening.

Så legger du på en sealer trenger du ikke Cleanerfluid først, ikke sealer, så bruk cleaner fluid..

(jetseal trenger 20 minutter på herding, men la den gjerne herde noen timer før voksen, ikke noe andre sier dette men bare en "feeling" jeg har)

blir noen """"""""" men det får dere/du tåle ;) he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis
Voks over sealer (uansett type) er ikke noe problem, bare husk at en sealer skal herde i 24 timer før du legger over en voks på den, holdbarheten på voksen blir ikke nevneverdig anderledes en om du legger den rett på en preppa flate uten sealer, Cleaner fluid fra Swissvax gir nok ikke så mye mer holdbarhet på voksen at den vil være noe bedre alternativ en en sealer som en base.

Cleaner fluid er en "look" ting på lakken, der en sealer kan gjøre lakken noe steril og uten nevneverdig dybde, gjør cleaner fluid den mer "tett og våt" lakk... Duragloss sin Duragloss 101 har en av de bedre "wet looks" på markedet etter min mening.

Så legger du på en sealer trenger du ikke Cleanerfluid først, ikke sealer, så bruk cleaner fluid..

(jetseal trenger 20 minutter på herding, men la den gjerne herde noen timer før voksen, ikke noe andre sier dette men bare en "feeling" jeg har)

blir noen """"""""" men det får dere/du tåle ;) he he

Hvordan vet du att voksen du la på ikke rant av på første vask? :P Det sies mye forskjellig om det, noen mener det er tull å legge voks over sealer eller flere lag, men andre mener man skal gjøre det.

Noen som vet om noe test som har blitt gjort? om det feks holder lengre med voks over sealer?

Hvordan er glansen på Cleaner Fluid? feks jeg har tatt bilen med Scholl S30 vil det ha noe for seg å gå over bilen med Cleaner Fluid for hånd før man legger på voks?

Hvordan blir da holdbarheten med cleanerfluid

Cleaner Fluid hjelper slik at voksen får bedre heft på lakken, og da vil holdbarheten på voksen bli bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Du ser at voksen er tilstede ved feks jetseal som er forholdsvis steril, har du lagt på voks og fått wet look og den er borte (noe den sjelden er) etter første vask er den tilstede også etter voks, du vil kunne skille det ut fra hvordan lakken tar seg ut etter vask. det er også en faktor hvordan hver enkelt binder seg til lakken/flaten den påføres..en sealer binder seg ofte TIL flaten en voks legger seg over... (mener jeg å huske)

Cleaner fluid er som Dennis sier en heft"grunning" for en voks, den hjelper til å hefte voksen til flaten, smat at den gir den en aldri så liten piff..

Husk at mange kjøper cleaner fluid og en voks fra feks swissvax og ikke kjøer over lakken med en korrigeringspolish først, det cleanerfluid da gjør er å fjerne død lakk, og møkk fra lakken din før voksen, det er nok her mange ser den største WOWn mht bilpleie (its all inn the prepp) om du korrigerer med feks 2 forskejllige polisher med cut er nok swissvax cleaner fluid mer som heft, den gior nok noe mht utseende også men ikke på langt nær så mye som om du kjører den på lakken din uten at du du har polert med en korrigeringspolish (feks meguiars Meguiar's 83 eller Scholl S40) først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

jetseal?

Er det noe påeng i å bruke Cleaner Fluid som lakkrens før man begynner da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Om du ikke skal korrigere lakken med en korrigeringspolish (eksempler: Meguairs Meguiar's 83, Menzerna med cut eller scholl med cut) så er det greit med cleanerfluid, men den kan som nevnt over redusere heften til en sealer..

så..... om du ikke skal korrigere lakken kjør på med en lakkrens først, feks Duragloss 101, chemical guys EZ el ventura bond før en sealer. benytter du Duragloss 101 så anbefaler jeg Duragloss 111 som sealer, velger du feks EZ el ventura bond kan du kjøre på med jetseal (uansett hvem du velger av EZ, ventura eller 101 kan du legge på den sealeren du ønsker etterpå)

vel skal forklare litt enklere her... he he

Alternativer:

slitt/ripete lakk

Alt 1

lakk korrigering + cleaner fluid + en VOKS

Alt 2

lakk korrigering + lakkrens + sealer + voks

Alt 3

Lakk korrigering + lakkrens + voks

Alt 4

Lakk korrigering + lakkrens + sealer

bra ripefri lakk

Alt 1

lakkrens + sealer + voks

Alt 2

Cleaner fluid + voks

Alt 3

Lakkrens + sealer

Jeg liker best å benytte en lakkrens etter en lakk korrigering da den fjerner oljer og fet og gjør at en sealer hefter bedre på overflaten, så¨legger jeg voksen over sealeren. da beskytter sealeren når voksen er slitt ned og borte (se på en sealer som en grunning) dette har jeg benyttet som en vinter beskyttelse

Om bilen er helt PRIMA i lakken er det bra å benytte cleaner fluid for å fjerne det lille du har av møkk i lakken, samt skape en heft for voksen du skal legge på. dette er hva jeg gjør som en sommerbeskyttelse på EVO`n da den ikke utsettes for så mye møkk og lort og ser ikke salt..

vet ikke om dette egentlig blir mer avansert en det egentlig er her... men msn adr er truhaa@hotmail.com om du sliter med forklaringen og trenger mer direkte utdypning (ikke noe problem om du spør i tråden helelr da)

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Da blir det visuelt best med claner fluid, men det blir mere holdbar med en sealer.

Så jeg bør bruke cf på sommeren og sealer på vinteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig