Gå til innhold

Wipe down før voks/sealer?

Recommended Posts

martinsens
Skrevet

Etter korrigering og polering er noe nødvendig med wipe down før voks sealer? Eller er det nok heft etter bare å ha buffet av polish? Avsluttet med CG V36 eller Scholl S3 og følte V36 la igjen en hinne av fett/olje. Tok en runde med Menzerna Top Inspection før jeg la på CG JetSeal 109.

Blir dyrt med Menzerna Top Inspection på hele bilen hvis ikke man blander selv.

Skrevet

Ikke noe fasitsvar på dette, da noen gjør det konsekvent, noen gjør det aldri og noen gjør det av og til.

Jeg gjør det ikke.

Northhomie
Skrevet (endret)

Personlig vasker jeg bare bilen etter polering, for å fjerne rester og for å gi heft. Bruker da sterk surfex (1:10) på hele bilen, spyler av med høytrykk etter 10 min, og berøringsvask etter det. Om bilen er av meget myk lakk, tørker jeg bilen med trykkluft før jeg legger voks i en, eller to omganger.

Endret av Northhomie

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Skrevet

Om bilen er av meget myk lakk, tørker jeg bilen med trykkluft

Inneholder ikke kompressortanken litt olje? Altså at du står i fare for å grise til bilen ved å tørke den slik...

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Northhomie
Skrevet

Inneholder ikke kompressortanken litt olje? Altså at du står i fare for å grise til bilen ved å tørke den slik...

Dette er vertfall ikke noe jeg har blitt plaget med sålangt.. bruker en svær industriell kompressor (Ingersoll Rand).

Sitat fra deres hjemmeside: "Today, we’re the experts in oil-free compressed air because our technological advances meet the specific performance needs in our customers’ industries. No matter what the application, Ingersoll Rand oil-free compressors provide 100% oil-free air in all operating conditions to reduce costly downtime, product liability and damage to your brand reputation."

• ISO Class 0 100% oil-free air under all operating conditions, certified by TÜV Rheinland®

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

martinsens
Skrevet

Så ikke nødvendig, men en vask kan være fornuftig. Leste litt på autogeek.net rundt dette også. Konklusjonen til Mike er gjør som produsenten anbefaler...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår