• 0
martinsens

Wipe down før voks/sealer?

Spørsmål

Etter korrigering og polering er noe nødvendig med wipe down før voks sealer? Eller er det nok heft etter bare å ha buffet av polish? Avsluttet med CG V36 eller Scholl S3 og følte V36 la igjen en hinne av fett/olje. Tok en runde med Menzerna Top Inspection før jeg la på CG JetSeal 109.

Blir dyrt med Menzerna Top Inspection på hele bilen hvis ikke man blander selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

• 0

Ikke noe fasitsvar på dette, da noen gjør det konsekvent, noen gjør det aldri og noen gjør det av og til.

Jeg gjør det ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Personlig vasker jeg bare bilen etter polering, for å fjerne rester og for å gi heft. Bruker da sterk surfex (1:10) på hele bilen, spyler av med høytrykk etter 10 min, og berøringsvask etter det. Om bilen er av meget myk lakk, tørker jeg bilen med trykkluft før jeg legger voks i en, eller to omganger.

Endret av Northhomie
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Om bilen er av meget myk lakk, tørker jeg bilen med trykkluft

Inneholder ikke kompressortanken litt olje? Altså at du står i fare for å grise til bilen ved å tørke den slik...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Inneholder ikke kompressortanken litt olje? Altså at du står i fare for å grise til bilen ved å tørke den slik...

Dette er vertfall ikke noe jeg har blitt plaget med sålangt.. bruker en svær industriell kompressor (Ingersoll Rand).

Sitat fra deres hjemmeside: "Today, we’re the experts in oil-free compressed air because our technological advances meet the specific performance needs in our customers’ industries. No matter what the application, Ingersoll Rand oil-free compressors provide 100% oil-free air in all operating conditions to reduce costly downtime, product liability and damage to your brand reputation."

• ISO Class 0 100% oil-free air under all operating conditions, certified by TÜV Rheinland®
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Så ikke nødvendig, men en vask kan være fornuftig. Leste litt på autogeek.net rundt dette også. Konklusjonen til Mike er gjør som produsenten anbefaler...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive