August78

Problem spots (maskingpolering)

Det er et par områder på bilen som jeg synes er vanskelige å håndtere når jeg buffer. Dette er områdene under sidespeilene (på døra under vinduet og speilet), og under håndtakene i dørene.

Hvordan bør jeg håndtere disse områdene? Særlig under dørhåndtakene er godt slitte og har masse riper hos meg.

Kan jo legge til at jeg har en volvo s40, og håndtakene er åpne både over og under.

Endret av August78
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en gammel pad. Riv den i små greie biter, og poler for hånd rett og slett ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm eller så kan jeg jo bare kjøpe inn noen håndpads :) Takk for tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig det også ;) Har du noen ødelagte pads, så liker jeg å bruke dem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell litt mer om det - hvorfor liker du å bruke ødelagte pads til håndpolering? Hvorfor er det evt bedre enn pads kjøpt til håndpolering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell litt mer om det - hvorfor liker du å bruke ødelagte pads til håndpolering? Hvorfor er det evt bedre enn pads kjøpt til håndpolering?

Fordi ødelagte pads fint kan få nytt liv som håndpads. Bonus: man har håndpads i flere grovheter, og hvis man står der og trenger en håndpad får man ikke gjort seg ferdig hvis man må vente på en leveranse. :)

At en pad er ødelagt betyr ikke nødvendigvis at den er ødelagt, bare at den ikke lenger egner seg for bruk med maskin.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi ødelagte pads fint kan få nytt liv som håndpads. Bonus: man har håndpads i flere grovheter, og hvis man står der og trenger en håndpad får man ikke gjort seg ferdig hvis man må vente på en leveranse. :)

At en pad er ødelagt betyr ikke nødvendigvis at den er ødelagt, bare at den ikke lenger egner seg for bruk med maskin.

Alright. Takk for forklaringen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har oftest bare frukt fingrene og grov rubbing.Gamle Scholl s3 for eksempel.Fikk minst 50 små skumgummibrikker fra oppkuttede nye pads fra scandicshine, som emballasje/beskyttelse sist jeg bestilte der, så skal bruke av dem de neste 30 åra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min generasjon Volvo er det ganske enkelt å demontere dørhåndtaket, så det kan være verdt å sjekke opp i også.

To torx-skruer og et lite plastlokk så er det av på min :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min generasjon Volvo er det ganske enkelt å demontere dørhåndtaket, så det kan være verdt å sjekke opp i også.

To torx-skruer og et lite plastlokk så er det av på min :)

Mener å erindre at vi brukte ganske mye tid på å fiske opp noen deler fra dørhåndtaket fra innsiden av døren din en sen kveld på Statoil som følge av at det var så enkelt å demontere dørhåndtaket... husker ikke hvorfor vi skulle demontere det, dog. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å erindre at vi brukte ganske mye tid på å fiske opp noen deler fra dørhåndtaket fra innsiden av døren din en sen kveld på Statoil som følge av at det var så enkelt å demontere dørhåndtaket... husker ikke hvorfor vi skulle demontere det, dog. :)

Derfor jeg anbefaler å sjekke det opp, ikke bare rive de av :)

Problemet med min må ha vært låssylinderen tror jeg, den er grei å ha sett en skisse av hvordan henger sammen før man plukker den i biter.. de andre (uten låssylinder) er grei skuring.

Edit: Kom på hva det var vi drev med; microswitchen i dørlåsen som føler om døren er åpen eller lukket (og blant annet tenner/slukker lysene inne i bilen, og tømmer bilbatteriet over natten når den tror døren er åpen) var sliten, og en anbefalt fix var å lime inn en liten plastbit for å minske gapet. Men i prosessen med å få dørlåsen ut knakk et lite stag som forbinder låssylinder i dørhåndtaket med låsmekanismen. Tror faktisk årsaken var at vi ikke løsnet dørhåndtaket (eventuelt ikke løsnet det tilstrekkelig). Det hadde forhåpentligvis ikke vært et problem hvis jeg hadde sett hvordan de hang sammen på forhånd :)

Så jeg sparte vel gjerne en tusing på å reparere microswitchen i steden for å bytte hele låsmekanismen, men tok det igjen da jeg måtte kjøpe helt ny låssylinder :blush:

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive