Arne

DAB+ adapter

Er det noen som vet om jeg kan montere DAB+ adapter rett på orginalstereo´n som står i bilen(volvo v50)? Har ikke aux/usb inngang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå nå heller for en Internett radio løsning spør du meg :P

Mulig det finnes adaptere som du kan koble inn bak på spilleren hvor normalt cdveksler ville kobles inn.

ihvertfall det som ble gjort på min fars S60

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dab+ er umoderne allerede, flere biler som streamer via internett allerede... det er fremtiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det, da det "ikke" er utvidelsesmuligheter på radioene våre...

Er noe gåseøyne der, for det er et par muligheter for aux/USB! ;)

Søk opp GROM MOST og Dension GW500. Jeg skal ha førstnevnte når jeg engang oppgraderer!

Den, og Audison har jeg sett bli installert med "Great success"! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at det ikke hjelper hvis dere har standard stereoanlegg. (performance eller hva det nå heter).. Der er det kun 1 inngang for aux/USB etc. Hvis dere da har trådløs telefon tilkobling innebygd er det gjort. Det har jeg. Jeg har gått for en Griffin Roadtrip.

Den sender via FM bånd til Radio og det fungerer adekvat.. http://store.griffintechnology.com/roadtrip

Har også en overgang til android så jeg kan spille spotify når det passer best :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at det ikke hjelper hvis dere har standard stereoanlegg.

Hva tenker du på her?

Mulig jeg formulerte meg litt teit, jeg tenkte ihvertfall på nevnte løsninger for å aux/USB... :)

Disse kobler seg inn på fiberoptikk-sløyfa, og den GROM-saken er temmelig snasen! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for mange fine svar her. Bryr meg egentlig ikke hva som er inn eller ut når det kommer til dette.Jeg er på jakt etter noe som kan ta inn mer enn de veldig få stasjonene jeg får inn her i byen.Har et ønske om the voice,P5 og endel andre stasjoner som har bedre musikk en det finnes i dag.

Bilen har bluetooth tlf. så da er vel det løpet kjørt med oppkobling bak vil jeg tro.Men når man streamer fra nettet,da bruker man 3G på tlf som kilde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere biler nå har nett innebygget i bilen, (etter hva jeg har hørt), så ikke 3G nei. Nyeste Range Rover tror jeg har dette.

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe slikt "high teck" i denne bilen i allefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe slikt "high teck" i denne bilen i allefall.

Jeg har nett i bilen. en 98 A4, det har jeg løst med at så fort spilleren ser jeg har telefonen min i nærheten vil telefonen dele nettet med spilleren så har jeg både spotify og internettradio (tune in) apper på spilleren.. en Parrot astroid.

Dette synes jeg fungerer veldig bra, spesielt med onecall hvor jeg har ubegrenset bruk at nett :)

En lignende løsning på org spilleren blir vel helst gjennom aux vil jeg tro.. om du har støtte for en slik modul.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker du på her?

Mulig jeg formulerte meg litt teit, jeg tenkte ihvertfall på nevnte løsninger for å aux/USB... :)

Disse kobler seg inn på fiberoptikk-sløyfa, og den GROM-saken er temmelig snasen! ;)

Akkurat det jeg sa.. Skal prøve å formulere det anderledes:

Performance anlegget (standard) har kun en inngang bak. Hvis den er i bruk til handsfree (bluetooth), så er det ikke mulig å koble til noe mer.

Har en High performance anlegget så kan en koble til begge to, en på cd veksler kontakten og en på aux/bluetooth/mp3/usb?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg må slite med det som jeg får inn av stasjoner.Takk for svar gutter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FM streaming gir jo en utrolig begrenset kvalitet da..

vil sterkt fraråde det om det er eneste alternativ, anbefaler heller å gå for en løsning som kobles rett i bakant av spilling, eller streames over blåtann.

Ser jo at GM250 skriver at bare er en utgang og denne kan være brukt til handsfree, men om denne er mulig og koble ut så finnes det jo utallige slike bokser som også har handsfree løsning i tillegg.

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge testen jeg linker til er lyden god, men jeg har ikke testet denne selv, så jeg garanterer ingen ting. Det finnes også en modell med BT, men da bortfaller vel BT handsfree i bilen? Som jeg velger å tro fungerer bedre enn adapteren sin..

Det er uansett en bedre løsning enn å kun ha FM-radio i bilen, spesielt til 700 kroner, mener jeg..

Med BT: https://www.komplett.no/tiny-audio-c3-dab-adapter-til-bil/805657

Edit: Ser GM250 sier at tilsvarende løsning som jeg linker til fungerer rimelig godt, så da har trådstarter en mulighet for rimelig enkel DAB i bilen med greit resultat, og i tillegg mulighet for å spille av musikk via tlf/pc. Mye bedre enn skurrende FM i mine øyne :)

Endret av chrefs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg selv kjøpt dette adapteret, og jeg må si meg veldig fornøyd med lydkvaliteten så langt! Har dog ikke vært utenfor Trondheim foreløpig, så hvordan det er i områder med dårlig signal kan jeg ikke si enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive