Gå til innhold
GlennN

Hvilken nybegynnerpakke er best?

Recommended Posts

GlennN    17
GlennN

Jeg har satt den ubrukte 2-hodet biltema maskinen samt deep crystal flaskene på hylla og blitt så gira at jeg vil gå skikkelig til verks. Så da blir det DA/oscillerende maskin +produkter.

Har sett litt rundt på sidene DCN har avtaler hos, og ser de fleste har nybegynnerpakker. Men hvilken er best? Her er også pris en faktor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest   
Gjest

Det kommer ann på hvor mye du vil bruke. Hvis du vil ta et skikkelig steg opp på maskinfronten så tror jeg ikke du ville blitt misfornøyd med rupes kitene som blir solgt hos de forskjellige samarbeidspartnerne. Men dette koster jo da litt. Et billigere alternativ er da kestrel das6-pro / krauss pro 900w. Av produkter er det mye å velge i, og det er ingen fasit hva som er det beste. Men jeg er ikke misfornøyd med scholl produktene mine.

Det beste er nok å kontakte butikkene og få de til å sette opp en pakke til deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Jeg forstår godt tanken om å få mest mulig for minst mulig penger, men det hjelper antagelig litt om du har et omtrentlig budsjett :)

Det er mer snakk om at ulike produkter (men tilsvarende) produkter har mindre forskjeller der det blir personlig preferanse, enn at noe er "best"... mange vil sikkert mene at å sette opp sin egen nybegynnerpakke er best.

Hvis en skikkelig DA-maskin er innenfor rekkevidde så ville jeg heller lagt litt mer penger i det og litt mindre i dyre vokser f.eks...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kimhas    24
kimhas

Jeg ville også kjøpt noen gode puter til biltema maskinen, den kan også brukes. Jeg har god erfaring med Cyclo sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GlennN    17
GlennN

Jeg ser for meg kestrel das6-pro / krauss maskinene +evt pakker som et greit utgangspunkt. Budsjettet ligger på mellom 2-3000kr, for maskin+produkter. De rupes kitene klarer jeg nok ikke å forsvare prisene på pdd. Kunnskapsnivået tilsvarer heller ikke den pengebruken enda, ihvertfall. Men jeg kontakter nok noen butikker imorgen, så får jeg se.

kimhas: Hvilket bruk til biltema-maskinen være til nytte for vis jeg kjøper en oscillerende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Biltema sin tohodete maskin er en oscillerende maskin, og med riktige produkter er det fullt mulig å få til gode resultater med denne.

Uten at jeg aner hvilken bil du har eller hvordan lakken på den er, så tar jeg utgangspunkt i at Biltemamaskinen brukes videre. Med et budsjett på 2-3k kan du kjøpe poleringsmidler og pads og mange skikkelige kluter, samt ha penger igjen til en god voks.

Jeg tar også utgangspunkt i at du har alt du til vask og tørk, så bøtte, såpe, tørkehåndkle og vaskeutstyr ellers er ikke med her.

Fra Bilnerden:

Pads:

4x gul Uber, 100mm

4x oransje Uber, 100mm

4x grønn Uber, 100mm

12x45kroner = 540 kroner

Poleringsmidler:

Menzerna FG500

Menzerna IP2000

Menzerna FF3000

3x89 kroner = 267 kroner

Kluter:

2x Gtechniq MF1, 10-pack (totalt 20 kluter)

2x259 kroner = 518 kroner

Voks:

Collinite Liquid Insulator Wax #845, 189 kroner

Totalt: 1514 kroner pluss frakt.

Alternativt kan du kjøpe medium pads av nevnte farger over, 3 pads av hver og en Kestrel DAS 6 Pro.

Regnestykket blir da slik:

Maskin:

Kestrel DAS 6 Pro: 1490 kroner

Pads:

2x gul Uber 140mm

2x oransje Uber 140mm

2x grønn Uber 140mm

6x79 kroner = 474 kroner

Poleringsmidler:

Menzerna+Uber poleringspakke, 140mm: 513 kroner (inneholder midler og pads)

Kluter:

Voks:

Collinite Liquid Insulator Wax #845, 189 kroner

Totalt: 3184 kroner pluss frakt. VIP-rabatt på 10% kan trekkes fra dette, dvs 318 kroner, for en total på 2865,60 kroner eks frakt.

Da har du en mye kraftigere og med fleksibel maskin som du kan bytte bakplater på til større eller mindre (du vil da også trenge større og/eller mindre pads, så det kan bli en ekstra kostnad der på sikt).

Lykke til! :)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HcHaavik    43
HcHaavik

Litt OT, men jeg må si det er fantastisk bra at noen er villig til og bruke tid på og sette opp en slik handleliste! Vi nybegynner trenger sånn i blandt! Thumbs up! :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
freakshow87    4
freakshow87
Kluter:

Alternativ her er jo å sende Bilnerden en mail eller PM og be om å kanskje få hive seg med på gruppekjøpet på disse. Dem sender ut varene nå og pris er 20 stk for 375,-. Så der var en annen som fikk lov å hive seg med så skader ikke spørre.

Penger spart til produkter ;)

Endret av freakshow87

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kimhas    24
kimhas

kimhas: Hvilket bruk til biltema-maskinen være til nytte for vis jeg kjøper en oscillerende?

Den er også oscilerende. Jeg har en Krauss maskin og en fra Clas, lik som biltema. Bruker selv nesten bare Krauss (dvs. det er en ShureHold men lik som Krauss og das 6 osv) og har også liten bakplate så kan bruke 100mm pads, kjekt.

Men for og svare deg; Den 2-hodern kan vere fin og rask og jobbe med til enkle "all in one" jobber og enkelte LSP. Så når du først har den så går det jo ann og prøve seg litt med den og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GlennN    17
GlennN

Suupert Christer! Takk for gode råd. Da beholder jeg nok biltema maskinen, og skaffer meg en kestrel das 6. Så kjøper jeg det jeg må av pads nå, så får jeg heller kjøpe noen pads i ny å ne for å fordele utgiftene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig