Gå til innhold
kabbern

Paypal claim

Recommended Posts

kabbern    0
kabbern

Hallo igjen. Har et veldig sårt problem med en ting jeg kjøpte på ebay. litt info:

-kjøpte en telefon

-fikk telefonen

-telefonen var en kopi/fake

-sendte en del mail til selger som både var borte fra ebay og svarte ikke (handla fra ebay før og han hadde solgt MYE hadde 100%)

-tilslutt så brukte jeg paypal og lagde en claim

-fikk da mail fra selger som mente at emailen han brukte på ebay var blitt sperret

-avtalte med selgern at jeg skulle sende telefonen tilbake til han å få igjen pengene mine

-telefonen ble sendt tilbake

-selger sier at han ikke kan sende meg noen penger å at jeg må lese mailen jeg fikk fra paypal i dag

da er vi over på saken. I mailen fra paypal krever de dokumentasjon for at telefonen var falsk, foreksempel et bilde,en telebutikk eller andre 3parter som kan bekrefte dette. Dum som jeg var tok jeg jo aldri noe bilde av telefonen før jeg sendte den tilbake.

Det jeg sliter med er at i mailen står det følgende:

Submit supporting documentation via our Resolution Centre. You can do this

by following these steps:

1. Click "Resolve Complaint."

2. Select the button to provide the documentation and click "Continue."

3. Select a method to submit your documentation.

Jeg har lett og lett,men kan ikke finne denne måten i resolution centre.Er det noen som har noe peil på hva jeg kan gjøre? de sier jeg også kan sende en fax til de,jeg syns da dette blir litt dumt for jeg vil gjerne skrive en kommentar til de,men siden jeg kun kan sende "dokumenter" som jeg ikke finner ut åssen jeg skal finne frem til så har jeg jo et problem. Hvis noen har vært med på noe lignende så mottas info med VELDIG stor takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Kan dessverre ikke hjelpe deg med annet enn lykke til og håper saken ender godt for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Hørtes surt ut.. Brukte du mastercard gjennom pay pal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Nei bruker Visa. Har hørt fra folk tidligere at paypal er vanskelige å ha med å gjøre når det først skjer noe. Dette her var et bevis på akkurat det. Jeg skjønner godt hvorfor de vil ha dokumentasjon,men hva hjelper det når jeg ikke har noen bilder av telefonen hehe. 5tusen har den mobilen kosta meg nå. Får liksom et helt nytt syn på denna "100 % secure transfure" greia. Det går greit så lenge du ikke trenger hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Det var snodig, har alltid vært greie å ha med og gjøre. Har du dokumentasjon på at du har fått tlf? ingen bildeR?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Litt off topic, men kansje master card er bedre å bruke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Utrolig kjipt! Hva slags telefon kjøpte du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Jeg ville sendt PayPal en mail og forklart situasjonen. Har selv hatt problemer med selgere noen ganger og de gangene jeg har åpnet sak før fristen har gått ut så har det ALLTID ordnet seg til mitt beste. Hadde en kompis som ble lurt på samme måte som deg, men med klokke. Han måtte ha samme dokumentasjon som deg. Jeg jobber i klokkebransjen og hadde ikke noe problem med å skrive en bekreftelse til han som han sendte videre og så fort PayPal hadde denne i hende så fikk han alt tilbake. Forstår jo godt at de faktisk krever dokumentasjon. Ellers kan jo hvem som helst skrike og si var uekte varer få igjen pengene mine. Uansett lykke til og håper det ordner seg for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Har du kvitteringen på forsendelse av returen? Det burde jo hjelpe som dokumentasjon.. pluss eventuell kopi av epostkorrespondanse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Dette er kjipe greier...håper virkelig det løser seg...noe jeg alltid ser etter er selgere med positiv feedback fra tidligere kjøpere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Var en Iphone jeg kjøpte. Eller hvertfall det jeg trodde! pakka var en gammel iphone 3g eske VELDIG slitt "ok" tenkte jeg. Åpna opp alt så greit ut helt til jeg tok opp mobilen. Den het "PHONE 3G" alle tilkoblinger var forskjellig. Den var veldig bra forfalska ALT så veldig likt ut.

anngående kvittering så lå det ikke noen kvittering oppi pakka. Har kun mailen fra ebay som dokumentasjon og rekomannderte sendingen tilbake til selgern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Når dere sender denne dokumentasjonen inn. Sender dere fax eller går dere gjennom resolve center? jeg finner ingen "email" måte gjennom resolve sentere.I mailen jeg fikk står det jo at jeg skal sende det via resolve centre evt fax som siste utvei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Tror du laster det opp på resolve center!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Mener du får en link elns? Husker jeg måtte laste opp bilde av en regning, for å bevise adresse :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Sitter inne og titter nå. Eneste jeg kan trykke på er "cancel" og "details" trykker jeg på details får jeg opp en ny side med masse info og der kan jeg blant annet skrive ut "strekkoder" til arket som skal ligge før de andre arkene i faxen

post-303-1231523688_thumb.jpg

post-303-1231523704_thumb.jpg

post-303-1231523714_thumb.jpg

Endret av kabbern

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Står files (0) der, ingen plass du kan laste opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Ja, da har ting gått litt fremover. Sendte en fax til de og fikk svar i dag. De vil at jeg skal destruere telefonen,noe som blir litt vanskelig da denne ligger hos selgern hehe. De ber meg sende dokumentasjon med et bilde av at den er destruert. Får vel da sende en fax med bilde av rekomanderte pakka tilbake

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×