v50'en

Stein i vindussprekken

Hei,

Har oppdaget en liten stein som har kilt seg fast mellom toppen av bakruten og karosseriet, rett over bremselyset. Steinen sitter bom fast, men jeg er redd for at vibrasjon ved kjøring, feks over en ferist, skal kunne gjøre sånn at ruta sprekker?

Noen forslag til hvordan jeg kan bli kvitt denne? Frister ikke så veldig mye å dytte for hardt på den, selv om det kanskje er eneste mulighet.

Legger ved to bilder, men nå som jeg ser de på pc'en var de ikke så fryktelig gode :P

Christer

post-3365-0-64809000-1375515582_thumb.jp

post-3365-0-07715300-1375515583_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøsses åssen har du fått til det der!? Noe smørende først, kaldt vann krymper ting litt og så forsiktig bende litt med noe plastverktøy og lirke den ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lirk den ut med f.eks et lite skruhjern, og press den oppover når du gjør det, ettersom den ligger å hviler på pakningen der, så får du ikke sår i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. med en tang/pinsett så du har litt mer kontroll..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene.

Tommy:

Det virker ikke som det er noen pakning, kun glass nede og metall oppe. Det er en av grunnene til at jeg har vært litt avventende til å dra den ut, at jeg ikke vil ha ripe i lakken inni der, for det er vanskelig å komme til.

bsa:

Aner ikke, men foreløpig teori er at det kom fra vaskeautomaten i vinter :)

God ide å smøre på noe som gir litt glid, tror kanskje jeg kommer til med en nebbtang inni der. Får gå ut og prøve å snart regnværet gir seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene.

Tommy:

Det virker ikke som det er noen pakning, kun glass nede og metall oppe. Det er en av grunnene til at jeg har vært litt avventende til å dra den ut, at jeg ikke vil ha ripe i lakken inni der, for det er vanskelig å komme til.

bsa:

Aner ikke, men foreløpig teori er at det kom fra vaskeautomaten i vinter :)

God ide å smøre på noe som gir litt glid, tror kanskje jeg kommer til med en nebbtang inni der. Får gå ut og prøve å snart regnværet gir seg.

Du ser tydelig gummikanten rett over steinen. Gjør som skrevet over, finn en liten spiss nebbtang, å plukk den ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har noe smått verktøy til å dra den ut kan du prøve å brette ut en binders og forme den som en krok. Kanskje dette er smått nok til å få steinen ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Form en ca 30cm lang treplank til å passe inn i sprekken, la den være ca 3-4cm bred i inngrepspunktet, tape den med maskeringstape, stikk den inn rett vedsiden av steinen, vri den forsiktig, dette burde avlaste steinen slik at den løsner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive