Maarius

Polering av Alpine-hvit BMW E46

Hei. Jeg har en BMW 320d som jeg har lyst til å polere selv.

sv20.jpg

Jeg har noe utstyr, men trenger en "steg for steg-guide" til hvordan jeg skal gå frem og hva slags produkter jeg skal bruke. Taket er svart, og er ganske pent men har noen vaskeriper som jeg gjerne vil fjerne.

Jeg har en garasje med god belysning som jeg kan stå i.

Bilen er forsåvidt ikke stygg i lakken men er greit med en liten oppfriskning. Noen riper her og der. Har også et lite problem med dieselsot som setter seg i lakken på hele bakenden. Litt "matt" lakk spesielt nede på skjørter og på siden på støtfanger bak.

n32y.jpg

Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med fremgangsmåte og hvilke produkter jeg skal bruke og hvor jeg kan få tak i dem. Jeg har en bilxtra-butikk like i nærheten som forhandler Meguairs-produkter og div. poleringsutstyr, men er ikke sikkert de har det jeg evt. trenger.

På forhånd, takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen til DCN!

Det er mange tråder som omhandler dette temaet her inne.

Øyvind G har laget et guide til maskingpolering, som kan være kjekk å lese:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/15789-guide-for-maskinpolering/

Hvis du tar en titt i Nybegynner -og Show & Shine-delen av forumet finner du også mye god informasjon.

Bor du på Nes eller noe? Syns jeg skimter Helgøya og Skreia i bakgrunnen, på bildet av bilen din.

I såfall er det jo ikke langt til Lillehammer. Ta deg en tur dit og besøk gutta på Exint/Swissvax.

De har godt utvalg av produkter, og kan gi gode råd.

Lekker bil du har forresten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! :)

Da skal jeg ta en titt der!

Jeg bor i Brumunddal, men bildet er tatt hos faren min i Veldre ut mot Mjøsa :) Vi ser Minnesund derfra! Med kikkert såklart ;)

Ja, de har jeg hørt om før tror jeg! Kanskje en liten tur til Lillehammer denne uka da :)

Tusen takk for det! Må prøve å holde den sånn :)

Takk for gode svar og tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive