Gå til innhold

Recommended Posts

Øystein H
Skrevet

Dere som har og bruker luftkompressor, tømmer dere den for luft etter dere har brukt den, eller lar dere den stå med trykk?

Øystein H

Skrevet

Min står med trykk, tømmer kondens og sjekker olje med varierende intervaller.

John A

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

Babelfisken
Skrevet

Lar den stå. Tømming av kondens og sjekk av olje er vel det som er viktig å passe på.( og som jeg glemmer alt for ofte)

mammut89
Skrevet

Tøm den for trykk før vinteren og skru ut bånnpluggen sånn at kondens og olje kan renne ut. Hvis den er lagret kaldt om vintern da.

Øystein H
Skrevet

Min står med trykk, tømmer kondens og sjekker olje med varierende intervaller.

Takker for svar :-) Er det en egen ventil for å tømme kondens?

Tøm den for trykk før vinteren og skru ut bånnpluggen sånn at kondens og olje kan renne ut. Hvis den er lagret kaldt om vintern da.

Der kom det siste svaret også :-) Tusen takk, da vet jeg det. Ja, den står kaldt om vinteren, i garasje.

Skrevet

Takker for svar :-) Er det en egen ventil for å tømme kondens?

Ta en kikk underst på tanken, som regel en sak som kan skrues med fingrene.

John A

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

Øystein H
Skrevet

Ta en kikk underst på tanken, som regel en sak som kan skrues med fingrene.

Takk, skal sjekke det :-)

mstrandbo
Skrevet

Min står med trykk, og aldri tømt for kondens eller noe. Kanskje sjekke det en gang.

Skrevet (endret)

Et tips for oss som har kompressor stående kaldt om vinteren er å bytte oljen til noe som er flytende om vinteren.

Det som er på de fleste fra fabrikk er sjeldent klart for -20 grader, bytt til ei olje som en bilmotor er komfortabel med når det er kaldt.

Jeg har min stående i låven og den har fått syntetisk olje av god kvalitet.

Endret av John A

John A

Skrevet (endret)

Det er lurt. Jeg skal bytte til tynnere/bedre olje. Tror ikke den starter i 0 grader en gang.

Endret av kimhas

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår