teflonpanne

Erfaringer med W202?

Hei! Ser etter ny bil og lurer på en merce c-klasse W202. Alle har jo godt rundt 200k i den prisklassen jeg ser på.. Er dt et problem? noen andre kjente problemer med dem? ser at dt er endel rust men...Eventualt tips til andre biler rundt 30k? :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

200' er da ingenting... min C220 er gått 435, ;)

Men seriøst, de fleste av bilene med rustproblemet har blitt opplakkert på garanti (hvis du finner en som ikke er lakkert, vil jeg sjekke godt etter rust.)

Det eneste problemet jeg har hatt med min, er gearkassa som nå er byttet. Byttet clutchen med det samme siden den faktisk ikke har vært byttet før!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet de går langt og det er jo fint=)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ett bra karrosseri, det er veldig lite vi selger av deler til de bilene, utenom vanlige slitedeler, det som jeg har merket meg mest er vannpumper på de, men det kan være en tilfeldighet også..

Mercedes er jo kjent for å være driftsikre og gå langt, så som det blir nevnt tidligere er vel rust som du burde være obs på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen slitasjedeler som foringer osv "brukes opp" relativt fort, kanskje Bernhard har greie priser på slikt? Jeg pleier å handle hos stjerneservice.no som er ca 1/2 pris på originaldeler.

Lønner seg å skifte litt ofte stag og foringer som er slitt, da blir brått bilen som å kjøre nybil igjen.. skiftet alt dette to ganger på den tiden jeg har hatt den ( ca50000km) pluss dempere rund bout siden disse aldri hadde vært skiftet tidligere. Men et uoriginalt senkesett koster sikkert ikke så mye mer enn originale dempere... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld deg inn i mbentusiastklubb.no også, så får du 20% på stjerneservice og auto-trio med mer. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er forbruket på disse da? sånn ca? 190'n min hadde 1,2 og det er litt mye for en fattig student :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt bensinutgave så jeg er ikke sikker på hva de bruker.. men litt googling så finner du ut av det. Dieselen min går på 0,7 på sommer'n og 0,8 på vinter'n. CDI bruker ca 0,1 mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok dt var jo ikke avskrekkende B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive