August78

RainX?

Hei folkens. Jeg ser at RainX anbefales på ruta av flere folk rundt på nettet. Hvor får jeg tak i dette? Fant det ikke på bilxtra.no eller biltema.

Forresten - siden vi først er inne på temaet - så kjøpte jeg Rain Repellent sist jeg var på biltema. Har ikke brukt det ennå. Jeg vil gjerne høre hva andres meninger er om dette produktet.

Og helt til sist: Har dere noen andre hydrofobiske produkter å anbefale til frontruta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv bestilt g1 og g5 nå, da mine erfaringer med rainx tilsier endel skjolder i ruta, og kort varighet.

Håper på bedre resultat med disse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Rain-x på endel biler nå og skal slutte med det..kort varighet og film på ruta er min erfaring...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med Rain-x, holder over 1 år uten problem, billig, lett i bruk og ingen skjolder. Jeg vasker ruta, clayer, tørker, påfører rain-x, lar stå på i 15 min, gnir av overflødig med våt MF, og tørker med en tørr MF til slutt. Kjempeprodukt. Lett å få skjolder hvis man ikke gjør det som jeg nevnte over, det er min erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også RainX er grei, den har ikke den lengste holdbarheten, men har ikke noen omstendelig forarbeid, som flere andre produkter har, å da kan du greit ha med en flaske i bilen på f.eks ferieturer ol. for en kjapp etterbehandling.

Du får kjøpt den hos f. eks Swissvax og exint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller Ebay ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller Ebay ;)

Stemmer det, ellers så får du en gallon på wallmart i USA, hvis man skulle være overthere, for ca 10$

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La Rain-X på ruta her om dagen, la merke til en film som jeg ikke ble helt fan av. Spesielt når man brukte visker'n...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"vasker" du ruten etter påføring med våt MF, og så tørker/buffer med tørr MF til slutt?

Dersom man ikke går over med våt MF og så tørr MF etter Rain-X har tørket på rutene er det nesten umulig å unngå skjolder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"vasker" du ruten etter påføring med våt MF, og så tørker/buffer med tørr MF til slutt?

Dersom man ikke går over med våt MF og så tørr MF etter Rain-X har tørket på rutene er det nesten umulig å unngå skjolder.

Var det ikke det jeg skrev lenger opp?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel ikke deg jeg spurte, og han sier ingenting om hvordan han har lagt den på, dermed er det berettiget å spørre, er det ikke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det til meg Magne: Nei jeg gikk ikke over som du skrev. Stod bak på flasken spray and wipe off. Er en slik 2 i 1, ikke den Rain-X alle bruker. Men uansett er det nyttig det du skrev.

Fra nettsiden:

Product Usage Instructions
  • Spray directly onto surface of vehicle’s glass or onto a paper towel/cotton cloth
  • Wipe with a dry paper towel, 100% cotton cloth or microfiber towel
  • For dirty surfaces, reapply as necessary
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel ikke deg jeg spurte, og han sier ingenting om hvordan han har lagt den på, dermed er det berettiget å spørre, er det ikke?

Det var veldig uklart hvem du snakket til.

Kunne forstås som om du stilte spørsmålstegn ved min fremgangsmåte da du skrev akkurat det jeg skrev lenger opp og hadde ?-tegn etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker biltema sin på sideruter og glasstak, og den holder overraskende lenge. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov Bilrekvisita Storo og Strømmen har RainX.

Ikke søkbar i nettkatalogen deres, men de har det i hyllene.

Skulle tro du finner det på TB i Kristiansand også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk gents! Jeg får prøve meg litt frem tror jeg ^^

Torshov Bilrekvisita Storo og Strømmen har RainX.

Ikke søkbar i nettkatalogen deres, men de har det i hyllene.

Skulle tro du finner det på TB i Kristiansand også :)

Hey Nasse! Innleggene våre krysset hverandre. Sorry jeg er newb; hva er TB?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TB

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive