Gå til innhold
efurd

Ford Transit Sport - bilpleie ? (Sola, Rogaland)

Recommended Posts

efurd    1
efurd

Hei.

Er helt fersk når det kommer til bilpleie, men kjøpte meg ny bil i februar og ønsker derfor hjelp til å bevare lakken best mulig fremover. Godt mulig jeg kommer til å prøve å gjøre jobben selv etterhvert, men i første omgang vil jeg gi jobben til noen som vet hva de gjør ;)

Bilen har ikke fått noen spesiell bilpleie fra min side, kun selvvask med høytrykkspyler på bensinstasjon.... antar derfor at den må ha en grundig vask/rens/polering (evt andre ting?).

Har også noen steinsputskader på panseret. Har kjøpt et lite kit hos Ford med korrekt fargekode, men ikke prøvd å fikse sårene enda. Er dette en noe som er vanskelig å få til selv?

Bilen blir kjørt en del langs kysten av Jæren og ut til strendene, så jeg antar at god bilpleie vil holde salt og sand mer i sjakk enn ingen bilpleie....Tar i mot tips i fra de med erfaring fra bilpleiesentere i nærheten av Sola (Rogaland), men etter det jeg har lest så tar de seg godt betalt for en jobb som ikke står helt i stil med prisen. Og ut i fra bildene her på Forumet så ser det ut til å være mange som er mer enn kvalifisert nok! :) Det er jo tross alt en varebil det er snakk om, så det viktigste er bilpleie som gjør at lakken holder seg fint og er enkel å holde ren (og ikke nødvendigvis en dønn strøken finish), så pris er også en avgjørende faktor.

Hva bør gjøres, hvem kan utføre en slik jobb og hva vil det koste ?

Legger ved et bildet av bilen (fra da jeg kjøpte bilen). Fargen er sort metallic (Panther Black, i følge Ford;)

- Erling

post-6814-0-96947300-1374359508_thumb.jp

Hvis dere mener at dette er en jobb en enkelt kan utføre selv så tar jeg imot innspill ang det også. Men jeg har ikke en garasje og må utføre jobben utendørs på en felles parkeringsplass... så det begrenser seg litt med tilgang til både strøm/vann.... og ikke minst vær.

Endret av efurd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig