Gå til innhold

Ny bil. Behandling av skinninteriør.

Recommended Posts

Skrevet
Om setet er så godt som nytt så må du ikke nødvendigvis avfette, problemet som kan oppstå er at om det skulle være fettflekker på setet så vil ikke glazen feste seg ordentlig der - men dette vet/ser du sikkert selv :) PS; Lighter bensin er det sammen som lær bensin - begge vil avfette ordentlig, selv om det høres brutalt ut... hehe

Du kan godt følge din egen anvisning under, men jeg ville nok renset lett med leather cleaner. La leather milk tørke min. 24 timer før du legger glaze.

Takker for svar Dag. Fin bil har du jo og.

Jeg går for Leather Cleaner og Leather Milk. Venter 24 timer og har på tynt lag med Glaze. Skal ikke være noen fettflekker av noe slag i disse setene. Men jeg ble litt stuss over beskrivelsen til Glaze da jeg trodde at rensen med bensin ville fjerne Leather Milken.

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• gjohn

28

• Swissvax / Dag

17

• truhaa

11

• Bernhard

11

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Skrevet

Jeg går for Leather Cleaner og Leather Milk. Venter 24 timer og har på tynt lag med Glaze. Skal ikke være noen fettflekker av noe slag i disse setene. Men jeg ble litt stuss over beskrivelsen til Glaze da jeg trodde at rensen med bensin ville fjerne Leather Milken.

Tørket først over med Microfiber (håndklet som fulgte med skal jo vaskes først) og litt Leather Cleaner etter støvsuging. Luktet ikke så godt denne da. Skinnet så veldig matt og fint ut etterpå.

La så på Leather Milk v.hj.a. medfølgende pad. Nå skinner jo setene :o . De pleier jo det like etter behandling. Håper de forblir matte og fine når Leather Milken får trukket skikkelig inn.

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet (endret)

Takk det samme;-)

Bensin brukes før evt. milk.

Tørket først over med Microfiber (håndklet som fulgte med skal jo vaskes først) og litt Leather Cleaner etter støvsuging. Luktet ikke så godt denne da. Skinnet så veldig matt og fint ut etterpå.

La så på Leather Milk v.hj.a. medfølgende pad. Nå skinner jo setene :o . De pleier jo det like etter behandling. Håper de forblir matte og fine når Leather Milken får trukket skikkelig inn.

Det kan du ta helt med ro - de blir matte og finne :) Rensen lukter faktisk ikke verst til rens å være, men det er milken som du kjenner og den lukter bra! Det som er en av fordelene med våre produkter er at de lukter lær og feks ikke tyggegummi :)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Skrevet (endret)

Det er god lukt i ny BMW. Håper den vil vedvare.

Endret av gjohn
  • Admins
truhaa
Skrevet

å derfor det er så mye tyggis med lærsmak det da? he he

leather milk blir matt den også, men mener du ikke skal benytte mikrofiber på skinn, skyt meg om jeg tar feil... ellers skal det ikke "tørkes" over men bare trykke kluten mot skinnet for å fjerne rester av leathermilk (noe det sjelden er)

Ps: lukter plast i min bil....hmmmmm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet

Beste man får av tyggis det ja :P

Vi leverer med bomullsklut for rens, men i og med at det kun var lett overstryking så går det nok bra. Men som Truls sier, så har jeg også hørt at man ikke skal "gnukke" med mikrofiber på skinn. Angående Leather Milk så er det også som Truls igjen sier (gjentar visst meg selv her hehe), kun presse kluten mot evt rester, begynner man å gni så kan det jo lett bli blankt...

www.swissvax.no

Skrevet (endret)
Beste man får av tyggis det ja :P

Vi leverer med bomullsklut for rens, men i og med at det kun var lett overstryking så går det nok bra. Men som Truls sier, så har jeg også hørt at man ikke skal "gnukke" med mikrofiber på skinn. Angående Leather Milk så er det også som Truls igjen sier (gjentar visst meg selv her hehe), kun presse kluten mot evt rester, begynner man å gni så kan det jo lett bli blankt...

Vedrørende milken har jeg kun påført den med medfølgende pad. Ikke gjort noe annet. Skal man også tørke av etterpolere med håndkle?

Endret av gjohn
  • Admins
truhaa
Skrevet

Kan bare la det trekke inn (forsvinne) Pirex lar det stå til dagen etter mener jeg, og det er ikke mye igjen etter noen få timer av den så fremt du ikke benytter en flaske pr sete ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet
Kan bare la det trekke inn (forsvinne) Pirex lar det stå til dagen etter mener jeg, og det er ikke mye igjen etter noen få timer av den så fremt du ikke benytter en flaske pr sete ;)

OK. Da lar jeg det bare stå å trekke inn.

Brukte ikke mye av noen av stoffene.

Jeg visste ikke det med Microfiber og skinn. Trodde at Microfiber var det beste til alt.

Men egentlig så er det vel slik at Microfiber lager ørsmå riper. Microfiber vasker jo rent med bruk av kun vann (ingen såpe). Da fjernes jo skitten ved at mikrofiberen river den løs. Eller er det snakk om 2 forskjellige Microfiber produkter.

• Admins
truhaa
Skrevet

Er nok noen typer mikrofiber, men den beste er den som "cuter" og flytter møkk inn i seg og ikke under seg, vet egentlig ikke hvorfor men har da hørt at en skal holde mikrofiber unna skinn, har nok benyttet mikrofiber noen ganger på skinn før jeg ble obs selv, og kan strengt tatt ikek se jeg har gjort noe skade, men fra nå av er det chennille eller bomullskluter som blir benyttet, og ikke gni over men bare pat dry flaten med den, (press kluten ned ned på skinnet)

-Thomas A Edison

Skrevet
Er nok noen typer mikrofiber, men den beste er den som "cuter" og flytter møkk inn i seg og ikke under seg, vet egentlig ikke hvorfor men har da hørt at en skal holde mikrofiber unna skinn, har nok benyttet mikrofiber noen ganger på skinn før jeg ble obs selv, og kan strengt tatt ikek se jeg har gjort noe skade, men fra nå av er det chennille eller bomullskluter som blir benyttet, og ikke gni over men bare pat dry flaten med den, (press kluten ned ned på skinnet)

Jeg er jo litt ergelig nå. :( Trodde som sagt at mikrofiber var det som skulle til. Kjøpte jo til og med noen "interiørkluter" til formålet. Brukte ikke Swissvax kluten da det stod at den måtte vaskes først (på 30 grader). Har nå håndvasket den i Milo. Blir jo nesten vaskeekspert også nå.

• Admins
truhaa
Skrevet

he he.... fine på alt annet i bilen da en setene, finner nok en bruk for de skal du se...

Ja vask av utstyr følger med det også, men litt morro det også.... kaster kona ut av vaskerommet

-Thomas A Edison

Skrevet
Tror ikke det er noe problem å bruke microfiber og vil nok fortsette med det.

Takk Pirex. Da får jeg nok sove i natt, he he :D .

PS! Fikk du mailen jeg sendte i kveld

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Ikke fått sjekket mail i kveld dessverre, glemte å slå av jobb pcen, så alle mailene kommer dit. Svarer i morgen tidlig:)

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet

Nei, det er helt garantert ikke noe å bekymre seg for! Husk at setene er laget for bruk, og om du har gnidd litt med en Microfiber så tåler de MYE mer enn det! Se på Ketil (Pirex) som gnukker flere seter enn de fleste av oss... Men, jeg har lest det samme som Truls tidligere, men hvor farlig det egentlig er...??

www.swissvax.no

Skrevet

jeg brukte mikrofiber på min,brukte Meg sin leather greie.så ikke noen forskjell før eller etter. det var VELDIG bra der og da så gikk det ca 2timer så var de like som før. gjorde denne prossesen flere ganger i 2månder.da gadd jeg ikke mer

Skrevet

Skal Leather Glazen tørke/herde en tid etter på føring og før bilen kan brukes?

post-513-1231922536_thumb.jpg

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet

La det gå min 30 minutter

www.swissvax.no

Skrevet (endret)

Jeg la på Glazen i går ca. 24 timer etter behandling med Leather Milk. Må si jeg ikke var helt overbevist etter Leather milk prosessen. Skinnet virket stivt og overflaten hadde ujevn finish. Det jo ganske kaldt ute da, ca. 0 grader Celsius. Tørkeprosessen har ikke vært helt optimal vil jeg tro. Sikkert lurt å ha en elektrisk kupevarmer stående på under tørkeprosessen.

Etter at jeg la på Glazen ble det annerledes. Var ute i dagsllyset nå og sjekket. Flott silkematt finish. Syns også mykheten har kommet tilbake. Silkemykt nappaskinn. Herlig :D

Endret av gjohn
  • 1 month later...
Skrevet (endret)

Påføringspaden som fulgte med i settet har kun blitt brukt 2 ganger. Tltross for den lille bruken har den blitt veldig stiv i fibrene. Jeg har både håndvasket og maskinvasket den med Milo. Ingen ting hjelper. Den fortsatt like stiv i fibrene. Er det noen som har noen triks å dele. Den koster jo ikke all verden, men et Swissvax produkt skal vel tåle mer enn som så. :unsure:

PS!

Skinnet ser fremdeles ut som nytt. Finishen holder så langt veldig bra. :)

post-513-1236705263_thumb.jpg

Endret av gjohn
General Lee
Skrevet

Snodig, mine er like fine etter 2 år.

Skrevet

Hvordan vasker du dine pads da? Del dine hemmeligheter med oss, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår