Gå til innhold
gjohn

Ny bil. Behandling av skinninteriør.

Recommended Posts

gjohn    35
gjohn

Hei. Er det noe spesielt jeg bør gjøre med skinninteriøret når bilen så og si er helt ny (11/12-08)?

Skinnet er av type "eksklusivt nappaskinn" (BMW). Har følgende produkter fra Autoglym: Leather Cleaner og Leather Care Cream. Er disse flaskene bare å kaste (evt. bruke på sofaen i stuen). Vil jo gjøre alt riktig denne gangen. Har skjønt at det kanskje er Swissvax som gjelder. Er det skinnpleiesettet jeg bør gå for, eller bør jeg først sette inn skinnet nå med et annet produkt. Brunfargen på skinnet er en del mørkere enn slik det fremkommer på bildet.

post-513-1231176098_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne Å    2
Arne Å

Bruk Swissvax Leather Cleaner sammen med en lett fuktet vaskeklut (da vasker du bort merker etter feks dongeribukser)

Etterpå bruker du Swissvax Leather Glaze.

Har brukt denne kombinasjonen på egen bil. De ser nye ut etter snart 3 år

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Kjør på med Swissvax sitt sett, og kanskje Swissvax Leather Glaze som er til nytt skinn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn
Kjør på med Swissvax sitt sett, og kanskje Swissvax Leather Glaze som er til nytt skinn...

Takker for raske svar. Hva er Swissvax Leather Glaze og hvordan brukes det? Blir ikke helt klok når jeg leser forklaring på Swissvax sine hjemmesider. Det står følgende: "Nytt skinn forblir nytt skinn. Med påføring av Leather Glaze kan sporene av bruk i interiøret reduseres dramatisk."

Er det ment for å bli påført nytt feilfritt skinn, eller er det for å få "slitt" skinn til å virke nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Skinn settet fra Swissvax er lett å bruke, ser bra ut også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn
Skinn settet fra Swissvax er lett å bruke, ser bra ut også...

Hvordan er det settet i forhold til Autoglym produktene Leather Cleaner og Leather Care Cream. Skjønner jo på diverse poster her inne at Autoglym ikke akkurat er entusiastens produkt men er det noen som har testet og sammenliknet produktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Setene blir både renere og mykere av Swissvax sitt sett, jeg har prøvd Autoglym sitt tidligere og nå bruker jeg kun Swissvax el Leather Master sitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

cleaner, vital og protection

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Som Ketil sier, cleaner kan også blandes ut med vann...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Har også vært på leathermaster.no å sett litt...er dette det samme som SS har Ketil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kabbern    0
kabbern

Satt litt på spissen her ketil. du selger både swisswax og leathermaster......hva syns du er best? kommer det ann på hvor dårlig skinnet er? eller er de jevnt over like gode?fordeler ulemper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil

Bruker mest swissvax selg, liker spesielt milken. Men strong cleaner tar mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Lurer litt på disse Swissvaxproduktene. Må visst ha ting inn med teskje. Håper på forståelse.

Er det sånn at Leather Glaze brukes kun en gang når skinnet er nytt og senere vedlikehold gjøres med f.eks. pakken Leather Care Kit?

Så at noen anbefaler kombinasjonen Leather Cleaner etterfulgt av Leather Glaze. Brukes da Leather Glaze istendenfor Leather Milk? Hva er forskjellen på disse to produktene (Leather Glaze og Leather Milk)?

Jeg er litt forvirret her men prøver å lære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax

Det blir mange begreper så det skjønner jeg godt :)

Leather Glaze brukes på nytt skinn eller på skinn som er i god stand - det fungerer egentlig som en impregnering og hindrer slitasje effektivt over tid.

Når bilen er ny trenger du kun å mette setet med Leather Milk og så "forsegle" med Leather Glaze. Neste gang du føler det er på tide å gjøre noe så bruker du Leather Cleaner først, deretter metter du setet med Leather Milk og tilslutt forsegler du med Glaze.

Man kan jo egentlig bruke Glaze uansett stand på setet da den vil bidra til å minke slitasjen selv om ikke setet er nytt.

Jeg skal se om vi kan gjøre teksten på hjemmesiden litt mer forklarende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil

Riktig som Dag sier her. Men er ikke bilen helt ny, vil jeg anbefale at du bruker leather cleaner først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig