Cube

Hvordan fjerne steinsprang med overflaterust?

Hei,

Noen som har en liten guide eller måte man kan fjerne steinsprang med overflaterust og uten!

Hvordan skal man angripe disse og hvordan verktøy brukes på slikt?

Så hva trenger man av utstyr/verktøy og hvordan fremgangsmåte for et bra resultet?

Endret av Cube
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, er vel kanskje noe om dette her fra tidligere, men en basic oppskrift som utgangspunkt kan være dette:

1. Rens såret med slipeverktøy (liten diamantslipesak til Dremel f.eks er fin og presis å jobbe med)

2. Når såret er fritt for rust og løs lakk renser du med silikonfjerner for å fjerne alt fett osv

3. Påfør lakk (enten farge og klar hver for seg, eller blande sammen) forsiktig og presist, slik at det blir en liten "boble" med lakk i såret

4. La dette herde i 24t ish

5. Slip ned boblen med våtslipeverktøy (liten håndrondell er best her)

6. Korriger opp igjen fra groveste til fineste polish for å få vekk alle merker fra våtslip.

7. Voila!

PS: Dette er fremgangsmåten jeg gjorde selv på min bil etter litt basic research. Sikkert mange andre måter som er mer riktig å gjøre det på :) Jeg får vel høre om noe er galt sikkert! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjerne legge til noe her.. Om det er rust har stenspruten gått ned til stålet, og da er det vel lurt med grunning før base? :)

Lurer igrunn litt på dette. Skal ta noen stensprut snart selv, og om man skal grunne er det vel best å blande base og klarlakk? Hvis ikke må man jo flekke tre ganger på samme plassen, og da blir vel "toppen" såpass høy at man ikke får slipt det jevnt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfart om man skal legge dråpe i steinsprut i flere lag så blir de for høye, toppen blir slipt helt bort når man skal våtslipe etterpå. Derfor blander jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg man må ytterst forsiktig legge grunning med en lett fuktet tannpirker, bare skrape det nedi liksom. Går nok fint, ettersom det trekker seg litt sammen når det tørker. Men man må jo være meget forsiktig og kun legge et tyyyynt lag for å få på nok farge og klarlakk etterpå. :)

Men jeg har aldri sett noen som har lagt grunning i steinsprut før, så er vel ikke så viktig kanskje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive