Gorg

Våtsliping av steinsprang ++

Hei

Har tenkt å reparere litt av steinsprangene jeg har på panseret og venstre forskjerm.

Det har vært slik i flere år, siden før jeg fikk bilen, men litt mere nå.

post-5389-0-28135600-1373996070_thumb.jp

Slik ser flere av områdene på panseret ut, noen er litt store, andre ikke så veldig.

Hvor lang tid bør bilen stå i garasje før jeg kan bruke den, kjøre i regnvær osv uten å tenke på det?

Hvor lang herdetid bør lakken ha før jeg begynner å slipe ned?

Har alt av utstyr, fått ordnet meg helt ny lakkstift med metallic og klarlakk.

70% farge og 30% klarlakk blandes sammen, og påføres de områdene som behøves. Bør vel ha så mye at det blir en liten kul på lakken før jeg sliper ned?

Andre ting som bør nevnes til en som ikke har gjort det før? :)

Skal bruke S03+ for den groveste poleringen, før S30 til slutt før LSP.

Har også spørsmål om bildet under, hva bør gjøres?

Er nederst på høyre dør, er vel klarlakken som har fått en skade.

Tenker å prøve med samme metode som steinsprang.

post-5389-0-63239700-1373996071_thumb.jp

Dette er en BMW 3-serie fra 2000 forresten.

Endret av Gorg
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei..

Sånn jeg ser det på bildene, så ser det ut som om klarlakken har løsnet fra baselakken under, etter steinsprut skaden.

Dette vil forverre seg etter hvert, siden vann vil komme under klarlakken.

Jeg trur dette må slipes ned og lakkeres er jeg redd.( Eks, Spotpainting.)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

På panseret er det allerede rustbobler over høyre lykt, blir ikke perfekt hvis jeg ikke får pusset ned hele og omlakkert.

Er det for stort for å bruke lakkstift? Den øverste er vel ca 1cm i diameter, den nederste er nok 2cm.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkstift inneholder kun baselakk, så må du ha klarlakk på toppen.

Resultatet vil nok ikke bli 100% med den metoden.

En flink lakkerer, sliper dette ned og skyggelakkerer dette ut, slik at du ikke vil se overgangene.

Da vil du også slippe problemet med at klarlakken slipper.

Endret av myrsnipe
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det det må rett og slett lakkeres. Du klarer ikke å få det i nærheten pent med pensling av lakk. Hadde klarlakkslippet vært si 5mm og på et flatt panel kunne du fått klarlakken til å flyte ut helt i kantene på ett drypp, men ikke så store flekker på stående panel.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat det jeg hadde mest lyst til.. Men har to hjulbuer som har litt rust, så kanskje jeg får ordnet det i høst hos lakkerern.

Men panseret kan jeg ordne selv? Tenkte å prøve, slik at jeg har fått prøvd meg på metoden, siden det er noen rustbobler allerede.

Får eventuelt omlakkere panseret neste år hvis det ikke ble bra.

Kan legge ut noen flere bilder av panseret senere idag.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-5389-0-05633700-1374235301_thumb.jp

Slik ser panseret ut.

Rustboblen jeg har nevnt vises ikke på bildet, men alle de andre merkene vises sånn høvelig der.

Det er et par flekker som har bittelitt rust i midten, hvor jeg har tenkt å bruke en dremel for å ta bort. (sett noen gjøre det her)

Endret av Gorg
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive