Gå til innhold
spydebergskrens

Stiga sitteklipper

Recommended Posts

spydebergskrens    0
spydebergskrens

Vet ikke om dette er rett sted å poste, men mod får eventuellt flytte det.

Har en aldrende Stiga sitteklipper som er i kjempegod stand, men dekselet er i en grusom tilstand. Finnes det noe redning for dette?

post-6739-0-43475800-1373625370.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Polytrol kan funke, men jeg tviler på at det blir helt bra. Er trolig bedre å pusse det ned og lakkere det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
spydebergskrens    0
spydebergskrens

Det så ut som et fint produkt. Har tenkt på lakkering, men ser for meg at det bare sprekker opp i løpet av kort tid. Det er bare tynne plasten, men du/dere har vel et lakkprodukt som tåler det og dere? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Da ville jeg vurdert plastidip.

En kompis har brukt det på tilsvarende komponenter på en ATV, og det blir fleksibelt og holder bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
spydebergskrens    0
spydebergskrens

Ååå det likte jeg veldig godt! En kompis stikker innom bilxtra i Askim å handler nå så er det klart for lakkering i kveld. Er det noen tjuvtriks, ut over nøye på avfetting og støvfritt? Er det en fordel å gå over med 1000-1200 papir for bedre heft? Er det noe spesiell grunning som anbefales?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KrisTun    0
KrisTun

Trenger ingen grunning, plastdippen sitter som bare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
spydebergskrens    0
spydebergskrens

Da er både generalprøven og premieren utført. So fare so good får man vel si. Fjernet merkene, vasket og avfettet så så det slik ut:

post-6739-0-90175700-1373667269.jpg

Etter 4 -5 strøk ser det slik ut:

post-6739-0-55639500-1373667281.jpg

Gult er en slem farge å jobbe med, burde lagt et lag med hvitt først, men det hadde jeg ikke så da blir det bare å legge gult til det dekker sikkelig. Fargen er feil, men det spiller ingen rolle. Jeg sier som en kompis sier; "dette er god tobakk"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
spydebergskrens    0
spydebergskrens

Da er sitteklipper prosjektet ferdig og plasti dip kommer til å bli flittig brukt her i gården fremover!

post-6739-0-54635100-1373742336.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
spydebergskrens    0
spydebergskrens

Hvor mange bokser gikk med her?

Det gikk med 3 bokser og det dekker ikke 100%, men sånn er det dessverre med gult og ellers lyse farger om det ligger mørkere farge i bunn, da må det legges hvitt først. jeg hadde ikke hvit og vi var så nysgjerrige på dette produktet at vi kunne ikke vente til butikken åpnet igjen. Det hadde holdt lenge med 2 bokser. leste noe om at det kunne være en ide å varme boksene i vartmvann for bedre dekk, men det leste jeg ETTER jeg var ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig