Gå til innhold

PlastiDip på felger


EirikH

Recommended Posts

ovlov86

Noen i Norge som har heldippet en bil forresten? Har enda et prosjekt jeg ønsker å teste ut, må bare finne ut hvordan jeg får stoff og utstyr hit. 

Meg og en kamerat dippa hele hans Impreza i matt svart. Ble bøllete. :-) Brukte en elektrisk malingssprøyte, og tynner dippen ca 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og en kamerat dippa hele hans Impreza i matt svart. Ble bøllete. :-) Brukte en elektrisk malingssprøyte, og tynner dippen ca 50/50.

Hvor kjøpte dere utstyret da? Bestillte noen bokser på Plastidip.no, og det tok 2,5 uke før de klarte å levere, til tross for at jeg bestillte kun de fargene de hadde på lager. Hadde vært greit å kunne bestille fra USA med nok til en hel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Problemet med plastidip er at det er helt umulig å få tak i for tiden. Alle butikkene jeg vet om er utsolgt for det meste utenom fluoriserende rosa

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraybokser er ikke noe problem å få tak i, jeg tenkte mer på i gallon format for spraying av hel bil. Flere av båtbutikkene rundt her har akkurat fått inn større forsyninger av bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ovlov86

Hvor kjøpte dere utstyret da? Bestillte noen bokser på Plastidip.no, og det tok 2,5 uke før de klarte å levere, til tross for at jeg bestillte kun de fargene de hadde på lager. Hadde vært greit å kunne bestille fra USA med nok til en hel bil.

Det var plastidip.no regner jeg med. Gikk med mye mer dip enn vi trodde, gikk halvannen gallondunk for å dekke ordentlig overalt. Bilen hans var rød.

Brukte en elektrisk Bosch-sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske godt fornøyd med resultatet, idag kom de nye hjulboltene i posten, så da regner jeg med å få hjulene på bilen. Fikk samtidig en sending fra Tyskland, så da blir det å spraye neste sett med felger med FoliaTec for å se om det er noen forskjell. Grønn ser ganske kul ut, kanskje til neste prosjekt.

hre3.jpg
4e88.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se resultatet ditt med Foliatec sin spray. Ta gjerne "close up" bilde av dette.

Jeg testet dette på grillen på min Octavia uten hell. Gikk først over en gang 4 strøk, min gikk for ruglete overflate etter min smak.

Jeg plukket så av alt og gjorde et nytt forsøk.

Heller ikke dette ga godkjent resultat mtp ruglete overflate.

Jeg endte opp med å levere grillen inn til lakkering i bilens farge.

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt å oppdatere etter at hjula kom på bilen, synes det overall ble meget pent resultat. Skal oppdatere når jeg får prøvd Foliatec sin spray også.

gnii.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oransje blinkerne skal byttes til blank/sotet glass etter hvert. Bryter litt med det svarte, og ble mer fremtredende når hjula også ble helt svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Sort Navara MÅ jo ha sorte felger! :)

evt gun metal med glossifier. eller svart med ØRLITT metallizer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt gun metal med glossifier. eller svart med ØRLITT metallizer :)

Lurte på gunmetal eller svart, eller charcoal... hmm... men det er mulig det blir landcruiser om ikke så mange mnd, så får vente å se, men sommer felgene får en av de, enten det er svart landcruiser eller svart navara... (og har brukt en del $ på voks, såper, Scholl +++).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...