Thomas_S

Bruk av forskjellige merker

Heisann!

Jeg lurer på om det har mye å si om man bruker èn voks fra f.eks Autoglym, og bruker en voks dagen etter fra f.eks Wurth. Er det noen typer som rett og slett ikke bør brukes sammen, eller er dette en smakssak og alt etter behov? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil påpeke at det er info jeg har lest meg opp på, men som sikkert er sant:

En petroleumsbasert voks vil løse opp det som ligger under. Har også fått med meg at en av disse Collinite-voksene tilogmed har løst opp tjæreflekker på et panel, men husker ikke i farta hvor det var... :P

Er dog ikke helt sikker på hva som skjer hvis du legger en carnaubavoks oppå en petroleumsbasert, da... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter lukten å dømme tror jeg Collinite kunne løst opp litt av hvert ;)

Men for å ikke svare på spørsmålet på en annen måte: Hvorfor skal man legge en voks oppå en annen? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje han vil teste litt forskjellig? Det er ikke farlig å legge en voks oppå en annen, jeg har gjort det i flere år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan legge voks på Collonite, mn ikke Collonite på voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vokse så mye du vil, med hva du vil. Ingenting er farlig.

Men jeg tviler på at du vil oppnå noe spesielt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ordla meg litt feil i åpningsinnlegget ser jeg. Jeg mente om man polerer bilen og neste dag skal vokse bilen, er det da vesentlig hvilken voks du bruker etter polishen i forhold til merke og type? Er det noen polisher og vokser dårlige i lag? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polish er bare et slipemiddel igrunn. Så hvilken voks er ikke avhengig av en spessiel polish eller omvendt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En petroleumsbasert voks vil løse opp det som ligger under. Har også fått med meg at en av disse Collinite-voksene tilogmed har løst opp tjæreflekker på et panel, men husker ikke i farta hvor det var... :P

Er dog ikke helt sikker på hva som skjer hvis du legger en carnaubavoks oppå en petroleumsbasert, da... :)

Men inneholder ikke carnaubavoks nok petrokjemi til å løse opp både seg selv og mye annet? Legger man carnaubavoks over Collinite så vil de vel gli litt i hverandre, vi snakker vel ikke olje og vann her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ordla meg litt feil i åpningsinnlegget ser jeg. Jeg mente om man polerer bilen og neste dag skal vokse bilen, er det da vesentlig hvilken voks du bruker etter polishen i forhold til merke og type? Er det noen polisher og vokser dårlige i lag? :P

Svaret er nei. :) Du kan bruke hva som helst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok meg... var vel 476s som effektivt fjernet det Prickbort og/eller Surfex skulle fjernet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok meg... var vel 476s som effektivt fjernet det Prickbort og/eller Surfex skulle fjernet...

Parafinvoks.. 845 løser også opp asfaltflekker i lakken. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive