JH86

Våtslipingsprosjekt gone bad?

Heisann! :)

I serien "Jami (JH86) gjør ting han ikke har gjort så mye av før", så har jeg gått på en liten smell... :(

Dette prosjektet på egen bil (!) går kort fortalt ut på følgende:

1: Tørrslipe med p2000 (trykkluftmaskin oscillerende, min. RPM) Bare et par lette pass.

2: Våtslipe med P4000 ( --- || --- )

Her er produktdatabladet til rondellene.

Og nå som alt er matt og fint, og har tatt av ganske mange micron (ca. 15), så kommer problemet:

Jeg blir ikke kvitt slipemerkene veldig, veldig mange steder!

Det blir ganske blankt, men jeg har tette pigtails som henger igjen... :(

Jeg har prøvd S3 Gold på ull, 7-8 pass på 1200 RPM.

Har også prøvd S3 Gold på lilla Scholl, 5-6 pass på 1500 RPM

(Og S3 Gold på orange Uber på DA, for å se hva som skjer... :P)

Bilder kommer etterhvert, da jeg ikke får dem over enda.

Jeg har en del Megs 3000 Unigrit liggende, men vil nødig slipe mer...

Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan prøve? Og håper noen kan hjelpe en mann i nød! :)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å bedømme uten å ha sett det, men prøver:

Spørs om utfordringen din ligger mellom 2000 og 4000. Mulig ripene fra slipingen blir for dype for roterende. Jeg ville sjekket lakkdybden først, for deretter gått på våtslip med 3000, 4000, S3 ull og roterende. Da burde panelet være ripefritt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4000 tar vel såpass lite, at det nesten ikke syns vil jeg tro(ifht 2000 tørrslip). Når jeg sliper, bruker jeg 2000,2500,3000 før jeg går på med polish. Ville nok som Lysholm sier, målt lakken og evt gått på med mer våtslip.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Dette var jo dumt, for jeg har slipt masse flekker med 2500 og 3000, og det har gått helt knall!

Har sjekket litt rundtom med lakkdybdemåler, og det er en del steder jeg rett og slett ikke tør å ta mer.

Og det absolutt aller største kjempedustpåfunnet var jo naturligvis å gjøre dette med hele bilen (utenom taket!) før jeg hadde funnet ut av fremgangsmåte! :eek:

En liten oppdatering:

Hard kjøring med ull, turte ikke mer enn 600 RPM (laveste på flex'en), idiotmye press (nesten alle mine 70 kg) og svak kanting tok det aller meste. Følger med på temperatur, og den er ikke mer enn ganske varm å ta på. Tipper på 60 grader? Brenner ihvertfall ikke fingre... :P

Ferdig med panseret, nå gjenstår bare resten... :mad:

(Edit: Hva vil en lakkerer gjøre med dette? Kan han legge ny klar oppå?)

Endret av JH86
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive