Marius1

For sterk lube for clay?

23 innlegg i emnet

Clay lube er jo det greieste svaret. Men er det noen såper som egner seg bedre en andre blandet med vann som lube? Tenker på de som ikke vil bruke mye penger på clay lube til hver session.

Opplevde for en stunn siden at clay'n gikk i oppløsning. Da dette skjedde hadde jeg to claybars i rykende varmt vann og prøvde 1/30 med jif. Den smuldret opp rett og slett opp. Prøvde med helt ren CW+G som jo er ganske sterk ren og da oppførte clayen seg normalt igjen. Clayen var BH sin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener HmSilset bruker MS II, og sverger til dette..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe en flaske Optimum No Rinse. Da har du clay lube til rundt 3 kroner literen. Bilt-Hamber sin funker vel med kun rent vann også. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah! vet du om noen som ikke er å anbefale? leste at en hadde problem med riccardo clay og cw+g. Jeg prøvde som sagt ren cw og det ordnet alt:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah! vet du om noen som ikke er å anbefale? leste at en hadde problem med riccardo clay og cw+g. Jeg prøvde som sagt ren cw og det ordnet alt:)

Vet desverre ikke det. Selv bruker jeg ONR og er veldig fornøyd med den :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe en flaske Optimum No Rinse. Da har du clay lube til rundt 3 kroner literen. Bilt-Hamber sin funker vel med kun rent vann også. ;)

blandeforhold? forresten takk for svar øhn! alltid greit me dcn som en hotline for detailing

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står noe greier på flaska... Hvis jeg har regnet riktig (og ikke husker feil) så er det 1:64... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står noe greier på flaska... Hvis jeg har regnet riktig (og ikke husker feil) så er det 1:64... ;)

tusen takk :)!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Victoria Wax super soap fungerer også veldig fint som clay lube :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nettsiden til bilt hamber skriver de at man skal bruke vann som lube.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kun vann med BH sine claybars. Lugger ikke i det hele tatt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd mye lugging med BH-clay og vann som lube. Problemet var da rett og slett at jeg ikke brukte nok vann. Pøs på, gjerne med en svamp som dyppes ofte i en bøtte vann for maksimal glid, så går det fint. Man kan aldri bruke for mye claylube, bare for lite.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ca 2 dråper med bilshampo pr liter vann. MG nxt såpen har fungert utmerket, men også SV carbath, og Maxisuds II

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes et par dråper med en hvilken som helst såpe fungerer her også, føler ikke at det har så mye å si egentlig.. Å kjøpe eget produkt som "clay lube" har jeg hvertfall slutta med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes et par dråper med en hvilken som helst såpe fungerer her også, føler ikke at det har så mye å si egentlig.. Å kjøpe eget produkt som "clay lube" har jeg hvertfall slutta med.

Enig med deg Simen, men når jeg først har både ONR og Wolf's Pink slip så har jeg jo nesten for evig :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda sant det. Når jeg tenker meg om har jeg jo faktisk ONR stående fortsatt også, så får vel bruke den opp hvertfall..

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en BMW 3-serie hjemme hos eier igår, og da brukte jeg bare hageslangen sammen med Bilthamber sin clay. Spylte samtidig som jeg gikk over med clayen, kjempegreit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker ca 2 dråper med bilshampo pr liter vann. MG nxt såpen har fungert utmerket, men også SV carbath, og Maxisuds II

ikke mer som skal til altså! da jeg prøvde med jif var vel blandeforholdet 1/20 ca så kansje veldigt sterkt for en lube! takk for svar tommy!

blir fortdyrt å bruke ren claylube hver gang synes jeg, prøver med en litt svakere mix neste gang

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør jeg :) Prøvde ONR en gang og ble skikkelig forbanna.Clayen var nesten umulig å holde enda jeg brukte nesten ikke noe ONR.Jeg husker den dagen som om den var i går.Var så nervevrak selv 14 timer etter den clayinga at jeg måtte ha en 6 pack med Tuborg for å få sove. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive