Anaxyd

Erfaringer med lug nuts og studs?

Heisann!

Har BMW, og der er det hjulbolter og ikke muttere noe jeg syntes er litt vanskelig mtp skifte av hjul. Ser at mange konverterer til muttere, altså skrur inn studs i navet. Ser at dette kan være relativt dyrt på norske sider, så har tittet litt på Ebay:

Studs: http://viewitem.eim.ebay.no/20pc-44mm-12x15-to-12x15-Rim-Wheel-Conversion-Converter-Adapter-Bolts-Studs-a/271140941768/item

Lug nuts: http://viewitem.eim.ebay.no/20-Piece12x15mm-Aluminium-White-Tuner-Open-End-Wheel-Lug-Nuts/230977438737/item

Er det noen som har erfaring med dette? Er det trygt osv? Jeg vil ikke utsette meg selv for fare ved å bruke noe som kan knekke eller lignende..

Syntes det kan bli kult med litt stilige lug nuts om det ser riktig ut med felgene osv, og at det selvsagt blir litt lettere å montere hjul. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu nuts blir fort stygge i "lakken" og ripete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn du linker til der er geniale, selv om det 99% av gangene sikkert går fint uten slike hjelpemidler er det lurt å ha i bilen til den ene gangen du står der i grøften med gjørme til hoften, midt på natten, og det regner så tett at du får vann i øynene uansett hva du gjør...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn du linker til der er geniale, selv om det 99% av gangene sikkert går fint uten slike hjelpemidler er det lurt å ha i bilen til den ene gangen du står der i grøften med gjørme til hoften, midt på natten, og det regner så tett at du får vann i øynene uansett hva du gjør...

Såg faktisk at det fulgte en orginal slik med bilen min også. Har brukt den en av de mangfoldige gangene eg har byttet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dum ide å "bygge om", men aluminium sammen med stål er dumt. Det har en tendens til å sette seg vannvittig godt med tiden. Gå heller for stålbolter og stålmuttere.

Ville brukt loctite på den delen av bolten som monteres på navet slik at mutterene løsner lettere enn boltene ved demontering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har formening om hvordan dette fungerer dersom en bruker slingrebolter? Finnes vel slingremutre også, så det skulle vel gå greit?

Måtte på med tynn spacer for å gå klar av caliperne på felgene jeg bruker nå, og når jeg i tillegg hadde glemt at det ikke var riktig boltsirkel trenger en vel ikke drive rakettforskning på høyt nivå for å skjønne at det tar litt tid å få montert slik det er nå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har formening om hvordan dette fungerer dersom en bruker slingrebolter? Finnes vel slingremutre også, så det skulle vel gå greit?

Måtte på med tynn spacer for å gå klar av caliperne på felgene jeg bruker nå, og når jeg i tillegg hadde glemt at det ikke var riktig boltsirkel trenger en vel ikke drive rakettforskning på høyt nivå for å skjønne at det tar litt tid å få montert slik det er nå...

Finnes slingremuttere ja, i de fleste størrelser og kon. Graystone er et merke ihvertfall. Finnes sikkert mange flere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive