sstofr

ny innen maskinpolering, tips til startprodukt

Hei, har nettopp fått en solid pakke med stæsj fra elitecarcare og skal begynne med detailing på lavnivå på egen og familie biler. treng derfor litt anbefalinger på hardhet på lakk på disse og kas produkt eg bør starte med.

Lista foreløpig er:

opel astra 2012 modell (maskinvasket, med endel swirls og litt mindre rds på utsatte punkter rundt dørhandtak område.

toyota aygo 2009 modell:omtrent samme tilstand.

Bmw e92:litt swirls og eit par riper etter uforsiktige folk med ski og staver i skibakken :mad:

produkter eg har:

-rupes 18 roterende m/75mm og 125 mm plate

-menzerna pads i kvit,gul,oransje

-scholl, s03,s17+,s30

-meg. nxt wax

-poorboys white wax til lyse biler

-clay og slippery dodo lube.

-og såklart alt til dcn standard vask

mangler wipedown som eg glømte og bestille.

ps:har forøvrig en gammal hiace eg skal få teste maskina/produkt og bli komfortabel med til å begynne med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser mange her inne lager sin egen wipedown ved å bruke en blanding 50/50 av destillert vann og isopropanol, altså batterivann og kondensfjerner. Nevnt mer i denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/7504-hvor-kjoeper-dere-isopropanol/?hl=wipedown

Noen mener at det er godt nok, andre mener at det ikke helt kan måle seg med med produkter som er ment for wipedown, feks CG CF02, 3M control spray.

Tenkte selv jeg også skulle gå for Scholl-polering, med da med S40 i tillegg.. Lurer litt på om det kanskje blir litt overflødig og at det holder med S30 som finish.. :huh:

Har du forresten MF?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bestille meg scholl sin cf02. Og har plenty med fluffy mf og tørkehandklær :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være kjekt med en DA-maskin i tillegg til roterende, da sistnevnte har en tendens til å lage hologrammer. :) Sørg for å ha godt lys og god tid når du starter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har lest at det er vanlig å få hologrammer. Men disse kan unngås ved å senke rpm til minimum og kun maskinvekt siste 2 passa? Har ei biltema da maskin tilgjengelig vis krise

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid det fungerer slik nei, og er temmelig avhengig av lakk. Men en biltema-DA kan vel redde deg for de verste holosene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive