Tommy

Jaguar E-Type 1964 Detailed by TCS

Fikk inn denne saken her for en liten oppfriskning. Bilen er en 1964 Jaguar E-type series 1.

Planen er at bilen skal omplasseres, så den skal bare gjøres i presentabel stand. Desverre så har denne hatt en "misslykket" omlakkering en gang i tiden, hvor det er brukt en del sparkel, og noe dårlig grunnarbeid, med slipespor og sparkelsig som ligger under lakken, så den vil ikke bli 100%, men den kan alikevel få litt glød og dybde i lakken, så kansje neste eier kan nyte den en stund, før en eventuel restaurering på karrosseriet.

Noen bilder fra ankomst

(PS, dette er ikke en lang og omfattendes S&S, så ikke finn frem en hel kanne med kaffe)

IMG_2042_zpsa1568d44.jpg
IMG_2043_zpsdbdb5cbc.jpg
IMG_2044_zps1069f76c.jpg
IMG_2045_zps50570625.jpg
IMG_2046_zpsf10fb587.jpg
IMG_2047_zps0ad76afd.jpg
Interiøret fikk en runde med støvsuger, og APC på store deler av interiøret, vinduer ble vasket med SV crystal. Har ikke noen bilder fra denne prosessen.
Her er det maskert opp.
IMG_2048_zps0579cbdc.jpg
Litt lakkmålinger, å her var det store variasjoner, å jeg visste ikke hvor mye som var lakk, og hvor mye som var sparkel.
IMG_2049_zpscc23a274.jpg
IMG_2050_zps8b853340.jpg
IMG_2051_zps21b0db53.jpg
IMG_2052_zps076b77fe.jpg
IMG_2053_zpsdaefed78.jpg
IMG_2054_zps2d1cd8e9.jpg
IMG_2055_zpsf9b13c6a.jpg
IMG_2056_zpsee0a092f.jpg
Litt tilstand av lakken, det var mye swirls, en god del RDS, og ellers litt smårusk.
IMG_2057_zps92bc52f1.jpg
Ripe på taket som var gått igjennom lakken.
IMG_2058_zpsbbaaf6c1.jpg
IMG_2059_zps8d14956f.jpg
IMG_2060_zpsa5a3f25f.jpg
IMG_2061_zps6945b701.jpg
IMG_2062_zps486a03ce.jpg
Ladet flex roterendes med lilla scholl pad, og cfp medium, spredde ut på 600rpm, gikk opp til 12-1500, kjørte ut produktet, og avsluttet på 600rpm igjen, for å minimere hologrammer, som denne lakken er utrolig sensitiv for.
Her er noen 50/50 bilder etter første pass.
IMG_2063_zpsa513e6fa.jpg
IMG_2064_zps32c3b611.jpg
IMG_2065_zps274ee746.jpg
IMG_2067_zpsa329edf3.jpg
IMG_2068_zps5fae7241.jpg
Litt action.
IMG_2069_zps388719d6.jpg
Karrosseriplatene strekte seg langt under bilen.
IMG_2070_zps74c756da.jpg
Tok en wipedown med carpro eraser
IMG_2071_zpsc0f1b73f.jpg
Å ja det er hologrammer så det holder, og fremdeles litt swirls.
IMG_2073_zps2b742c91.jpg
Lader så SV da maskin med sort SV pad, med SV cfp regular, og kjører på
IMG_2074_zpse385ad02.jpg
Ser bedre ut nå
IMG_2078_zps108e8d36.jpg
Det er fremdeles en del RDS igjen, men som sagt, så får dette bare være igjen, ettersom jeg ikke vet hvor mye lakk det er på bilen, og at oppgaven var å få bilen litt mere presentabel.
IMG_2079_zpsabc010b5.jpg
Så får vi ta en runde i motor rommet
IMG_2080_zpsa51372bb.jpg
Her har høyre ventildeksel fått en runde med SV metal polish
IMG_2081_zpsc1dfef17.jpg
Et 50/50
IMG_2083_zpsd95204b4.jpg
Den øverste er polert
IMG_2084_zpsb9840ece.jpg
Skinner litt mere nå. Gikk over slanger og div med gummifornyer.
IMG_2085_zps72b06b62.jpg
Var en del chrom, som fikk en runde med SV metal polish
IMG_2086_zps8d184834.jpg
Det lå en del møkk inne i frontlyktene, så glasset ble demontert, og det ble vasket rent med APC.
IMG_2087_zps1022e2ff.jpg
Ferdig vasket og glass montert igjen.
IMG_2088_zpsb78724f2.jpg
Tenker vi prøver litt Insignis V2 på denne, det er en stund siden jeg brukte den.
IMG_2089_zpsa0d6fffa.jpg
SV pneu på dekksider.
IMG_2090_zps92c90d59.jpg
Så til noen ferdigbilder
IMG_2091_zps5344c9f9.jpg
IMG_2092_zps5ceb028f.jpg
IMG_2093_zps76cac526.jpg
IMG_2094_zps23f4728b.jpg
IMG_2095_zps4200d639.jpg
IMG_2096_zpsc637bef7.jpg
IMG_2097_zps14405e26.jpg
IMG_2098_zpse99734b3.jpg
IMG_2099_zps0d8d6273.jpg
IMG_2100_zpsd4b1bea3.jpg
IMG_2101_zps4e4701cb.jpg
IMG_2102_zps356f86ea.jpg
IMG_2103_zpsf3d74049.jpg
IMG_2104_zps4d65646f.jpg
IMG_2105_zps304d78b3.jpg
IMG_2106_zpsd62bbb5d.jpg
Tidsforbruk var ca 22 timer.
*** BILDER ER IKKE TILLATT BRUKT UTEN TRÅDSTARTERS SAMTYKKE ***
Endret av Tommy
48

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen bil! Skjønne godt du tog deg ein murar tidligare i dag då...!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft på en kul klassiker!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig løft av en 60-talls høydare! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen bil! Skjønne godt du tog deg ein murar tidligare i dag då...!

Ja, va goe den "muraren", men denne bilen e levert, har noe annet på gang nå ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen bra løft og flott arbeid som vanlig, cred og tommel opp. :thumbup: :thumbup:

Det tok deg 22 timer... det gikk vel mest tid på interiør siden lakken skulle kun ha en- stegs shine.

Interiør så slitt og matt og det var en del møkk ja.

Skal snart ta en sort audi 2004 tipper. Noen komboer du kan anbefale.. Tenkte å kjøpe in mg#105 og mg#205

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid løft,noe en slik bil fortjener :) like gøy å se S&S dine, alltid noen spesielle biler du får jobbe med :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen bra løft og flott arbeid som vanlig, cred og tommel opp. :thumbup: :thumbup:

Det tok deg 22 timer... det gikk vel mest tid på interiør siden lakken skulle kun ha en- stegs shine.

Interiør så slitt og matt og det var en del møkk ja.

Skal snart ta en sort audi 2004 tipper. Noen komboer du kan anbefale.. Tenkte å kjøpe in mg#105 og mg#205

Det var faktisk mest på lakken, det ble en god 2 stegs jobb dette.

Sort audi, er litt forskjell på om det er solid, eller metallic, men med de MG komboene, så bør du kunne få et bra resultat.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars herja lakk, fikk endelig den behandlingen den fortjente:-)

Hvordan var de felgene å ta, ser for meg det var litt fiklete?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen bra løft og flott arbeid som vanlig, cred og tommel opp. :thumbup: :thumbup:

Det tok deg 22 timer... det gikk vel mest tid på interiør siden lakken skulle kun ha en- stegs shine.

Interiør så slitt og matt og det var en del møkk ja.

Skal snart ta en sort audi 2004 tipper. Noen komboer du kan anbefale.. Tenkte å kjøpe in mg#105 og mg#205

Takker for svar , skal legge ut bilder når jeg er ferdig. Går nok med hele helgen tipper jeg. :) :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge dette Tommy! Var ikke mye klaring til bakken med panseret åpent! Noen av de andre bilene du snakket om som er inne nå?! ;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med omlakkert kan man få hva som helst. Hadde inne en omlakkert Jaguar XKR med hard og svært enkel lakk, ellers mye rart som kommer fra lakkbu!

Denne ble knallfin, alltid gøy å se hvilke komboer du velger!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars herja lakk, fikk endelig den behandlingen den fortjente:-)

Hvordan var de felgene å ta, ser for meg det var litt fiklete?

Felgene var ganske greie, brukte P21s og EZ felgbørste.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ett fint løft denne gamle klassikeren :) som alltid solid arbeid Tommy :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft på en lekker klassiker :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde satt meg ned å bare kikka på bilen i to timer jeg. E-type er nydelige biler!! Bra løft. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil du har fått holde på med der! Kjedelig når man ikke kan gjøre arbeidet 100%, men tror nok ny eier blir fornøyd med dette :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra arbeid. Selv om den ikke ble helt 100%, så ble den veldig mye bedre. Kjempeforskjell fra hvordan den var. Cred.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott s&s Tommy!

Mange smykker du har tatt i det siste :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive