ronnyn

Nytt utstyr men hva?

Har en jobb på en rød bil som jeg har slitt og få noe orntelige bilder av. Så jeg var i kontakt med en lokal fotograf og spurte litt om det kunne være bare jeg som gjorde feil, eller om det var utstyret som var feil.

Han tilbudte seg og stikke innom for og se hva problemet var.

Vi kom frem til at det var litt brukern og litt utstyret som var feilen.

Så da er spørsmålet når jeg skal invistere i nytt utstyr. jeg har blitt tilbydt og kjøpe kamera til søskenbarnet mitt som er et veldig pent brukt Nikon D300S tatt ca 40 000 bilder med, eller burde jeg gå for et nytt Nikon D3200?

Jeg vurderer også og kjøpe meg makrolinse og lurer på burde jeg gå for 60mm eller 40mm nikor linse?

Noen som kan komme med gode tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man trenger jo ikke akkurat noe dyrt utstyr for å ta bilder av en stillestående bil, så i mine øyne er det litt overkill med speilrefleks etc. Så sant du da ikke har tenkt til å bruke kameraet til diverse andre ting også...

Hva slaks brennvidde/objektiv du trenger kommer jo ann på hva slags inntrykk du vil gi bildene dine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde absolutt gå for d300s før d3200, om du vurderer en av de to.. Jeg har hatt forgjengeren til d3200 (d3000), og har nå d300s. Jeg begynte med d3000 og lærte utrolig mye av det kameraet, sammen med det objektivet som var med orginalt, 18-55mm, samt at jeg kjøpte en 70-300mm senere. Pr i dag har jeg som sagt et d300s, sammen med 4 forskjellige objektiver, til ymse bruk.

Har også en rød bil, som jeg tar mye bilder av, og det er ikke alltid like enkelt å få frem den orginale rødfargen på bildene. Det avhenger av lys og hvilken funksjon kameraet står i, og hvilke innstilliger du har.! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive