juniormathisen

Opel Astra Våtslip av lykter og litt ferdigbilder.

Skulle egentlig bare våtslipe lyktene på denne for å se om det gikk an å slippe litt mere lys ut i verden.

Lyslengden her var ikke stort mer enn 5-10 meter forran bilen. Og det i ett svakt gulskjer. Så ikke stort å skryte av. Og eieren ( 74 år ) klaget på at han så gårlig i mørket.

Dette var utgangspunktet.

IMAG0713.jpg

Så etter våtslip så det slik ut. Egentlig ikke store forskjellen. Våtslipt 600 - 1200 - 2000 - 2500 - 3000.

IMAG0714.jpg

Lykta ble til slutt pollert med S03G og gul Uber og avsluttet med S17 og Orange Uber.

IMAG0716.jpg

Ble ganske fornøyd med resultatet, og mengden lys som traff veggen forran ble betydelig større!

Så andre siden måtte da også få litt pleie. Samme runde der og.

Utgangspunkt.

IMAG0717.jpg

Etter våtslip.

IMAG0718.jpg

Ferdig.

IMAG0719.jpg

Lysbildet forran bilen ble totalforandret. Ikke mere strølys. Klart lys med fint kutt i bildet.

Lyset forandret også farge fra gult til nærmere hvit og lyser nå opp til rundt 40 meter forran bilen.

Så for førstegang å våtslipe lykter så ble jeg veldig fornøyd, og overasket.

Men så kom det hentemelding fra posten dagen etter, og pakke fra bilnerden var ankommet. Så da måtte jo den hentes. he he.

Pakken inneholdt litt Rupes produkter som da av en eller annen grunn måtte testes ut med en gang. :)

Så bilen sto jo da klar og ren i lokalet, så hvorfor ikke.

Fikk i denne omgang bare Rupes Grov og Ultrafin.

Men de måtte til pers og testes. Ble desverre ikke noen før eller underveis bilder da kameraet ikke var med på turen. Men ble noe ferdigbilder, så hiver de ut.

IMG_0002.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0008.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0012.jpg

IMG_0014.jpg

IMG_0013.jpg

Ruter ble også renset med GTechniq G4.

Front og bakrute ble forseglet med Nanolotus og sideruter med Rain-X.

Og eier klaget på dugg på innsiden av vinduene i regnvær, så behandlet de med Rain-X anti dugg.

Noe som virkelig fungerte, for klarte ikke å få glasset til å dugge igjen etterpå.

Eieren ble super fornøyd når han kom og hentet bilen.

Og jeg må si meg extremt fornøyd med Rupes produktene. Brukte BigFoot 21 og Uber puter. Noe som har blitt fast favoritt det siste halvannet året.

En svak S&S denne gang, men håper noen kan kose seg litt med bildene sånn som meg. :)

9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Gleder meg til å gjøre det samme med mine BMWlykter!

Bedre effekt av resultatet med 50/50 bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra dette :) Har kun brukt maskinpolering på lykter til nå, men med sånn sliping blir nok de fleste lykter ikke bare blanke, men ripefrie også ;) Lakken så ut til å bli veldig bra også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut! Gleder meg til å gjøre det samme med mine BMWlykter!

Bedre effekt av resultatet med 50/50 bilder.

Ja, ble desverre ingen 50/50 bilder i denne omgangen. Sånn som de lyktene så ut, så trodde jeg ikke det var noen sjans for å redde de. Prøvde egentlig bare for å ha gjort det en gang og. :) Men nestegang så skal det helt klart bli tatt 50/50 bilder.

Ble bra dette :) Har kun brukt maskinpolering på lykter til nå, men med sånn sliping blir nok de fleste lykter ikke bare blanke, men ripefrie også ;) Lakken så ut til å bli veldig bra også!

Lyktene ble 95% ripefrie. eneste som sitter igjen i glasset nå er steinsprut skader. Men 40% ca. av de forsvant og. Men de dypeste sitter igjen. Sparte ihvertfall flere tusen istede for å kjøpe nye lykter. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at de må behandles med noe som stopper UV stråler fra å matte plasten igjen, ellers blir de minst like matte på ganske kort tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at de må behandles med noe som stopper UV stråler fra å matte plasten igjen, ellers blir de minst like matte på ganske kort tid.

De er satt inn med CG M-Seal og Swissvax Shield i denne omgang. Regner med at det holder fram til vinteren. :)

Men om noen har tips og råd til noe som er bedre å bruke, så blir det tatt imot med åpne armer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive