Gå til innhold
ZALO

Med forbehold om feil i annonsen

Recommended Posts

ZALO    1
ZALO

Hei,

Kjøpte en bil tidligere i år hos en bilforhandler. Det sto blant annet på utstyrslisten på finn.no at bilen hadde ''dieselpartikkelfilter''

Først idag fant jeg ut at bilen faktisk ikke har det.

i annonsen sto det: ''Med forbehold om feil i annonsen''

Så spørsmålet mitt blir.. Kan selgeren ''gjemme'' seg bak det?

Endret av ZALO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det vet jeg ikke. Men jeg ville gladelig betalt noen lapper ekstra for bilen om jeg slapp å ha dieselpartikkelfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Det vet jeg ikke. Men jeg ville gladelig betalt noen lapper ekstra for bilen om jeg slapp å ha dieselpartikkelfilter.

Amen to that.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Enig med de to andre, sett bort fra årsavgifta da selvfølgelig..

Tilbake til topic; Nei, dette vil være en vesentlig mangel i forhold til annonsen, og i værste fall kunne dette vært avgjørende for deg om du ville kjøpt akkurat denne bilen eller en tilsvarende med filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

vær glad du ikke har DPF :P om det først skulle ryke ligger prisspranget på reparasjon fra 15k og oppover :P

Endret av WernerH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Tilbake til topic; Nei, dette vil være en vesentlig mangel i forhold til annonsen, og i værste fall kunne dette vært avgjørende for deg om du ville kjøpt akkurat denne bilen eller en tilsvarende med filter.

Det tviler jeg på at er godt nok argument for å kvalifisere som en vesentlig feil.

Om dette ville vært avgjørende for kjøpet ville man undersøkt dette spesifikt.

Det er dessverre fort gjort og trykke feil i utstyrslista og derfor er det notert forbehold om feil som igjen understreker viktigheten av å dobbeltsjekke det som er avgjørende for en eventuell handel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Det tviler jeg på at er godt nok argument for å kvalifisere som en vesentlig feil.

Om dette ville vært avgjørende for kjøpet ville man undersøkt dette spesifikt.

Det er dessverre fort gjort og trykke feil i utstyrslista og derfor er det notert forbehold om feil som igjen understreker viktigheten av å dobbeltsjekke det som er avgjørende for en eventuell handel.

Nja, vesentlig mangel kan man godt kalle det når det er en del som er kjent for å gå i stykker, og som koster en liten månedslønn å reparere. Pluss at i tvistesaker så viser det seg ofte at det dømmes i kundens favør på svært svært tynne grunnlag ;)

Forbrukerrådet(eller hvem av alle disse som er riktig) har jo gang på gang understrekt at "Forbehold om feil" ikke holder, dette ble jo nettop bevist med blant annet saken der en dame hadde kjøpt en bil som var annonsert som rustfri, i kontrakten ble det skrevet "ingen rust som selger vet om", kjøper fant litt rust her og der og fikk kompensert meget godt for dette, selv på en billigbil..

Jeg kjøpte bruktbil i fjor hos Møller Gjøvik, før jeg reiste nedover ringte selger meg for å gå igjennom utstyrlista, da fant han ut at det var noen feil i annonsen på finn.no, han lurte derfor på om jeg fortsatt var villig til å kjøpe bilen, selv pga. fillefeil. Fikk ikke akkurat mindre lyst på bilen med tanke på den servicen selger ga meg.

Alle seriøse bilselgere burde gå igjennom den faktiske utstyrslista på bilen sammen med kjøper før kontrakten ligger på bordet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig