Gå til innhold
MBarne

Kan voks lage hologrammer?

Recommended Posts

MBarne    0
MBarne

Polerte en dodge med svart lakk i går, fikk bort swirls og hologrammer, men etter at voksen var lagt på var det kommet hologrammer som ikke fantes etter maskinpolering. Kan dette være tilfelle og hvordan kan jeg unngå det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Det er voksen som svetter ut oljer under herdeprosessen. Vasker det vekk på første vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

En runde med quick detailer vil også ta seg av dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MBarne    0
MBarne

Det er voksen som svetter ut oljer under herdeprosessen. Vasker det vekk på første vask.

Takk for det :D Så en vask er egentlig det siste som skal gjøres etter en detailing da? Kan jeg vaske umiddelbart etter at jeg har buffet av voksen, eller må jeg vente til over natten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

...eller så kan det være mikroriper etter påføringspad eller mikrofiberklut. Gnukket du hardt når du tørket av voksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MBarne    0
MBarne

En runde med quick detailer vil også ta seg av dette.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Takk for tipset ;) Så slipper jeg å finne fram vaskeutstyret bare for dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Takk for det :D Så en vask er egentlig det siste som skal gjøres etter en detailing da? Kan jeg vaske umiddelbart etter at jeg har buffet av voksen, eller må jeg vente til over natten?

Trenger ikke vaske for å fjerne svetten, så lenge bilen ikke er brukt imellomtiden. Tørk over bilen med iskaldt vann og mf etter car 4 timer.

Edit: Litt seint ute men..

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MBarne    0
MBarne

...eller så kan det være mikroriper etter påføringspad eller mikrofiberklut. Gnukket du hardt når du tørket av voksen?

Gnikket veldig hardt så var redd det kunne være det. Men ville ikke fått av voksrestene uten å gjøre det. brukte collinite 496s og ventet ca 5 min på herdeprossesen på verdt panel...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Da tror jeg dessverre jeg setter pengene på mikroriper etter mikrofiberkluten. Selvom mf er skånsomt mot lakken, vil de alltids kunne lage fine riper om du gnikker for hardt. Går lett vekk igjen med en runde finpolish, men er jo selvfølgelig kjipt å måtte polere hele bilen på nytt bare for noe sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Alt som det er for mye av på lakken blir det hologrammer av.Dårlig buffing av produkt,voks svetting,mikroriper osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Gnikket veldig hardt så var redd det kunne være det. Men ville ikke fått av voksrestene uten å gjøre det. brukte collinite 496s og ventet ca 5 min på herdeprossesen på verdt panel...!

Legg et syltynt lag med denne voksen. Skal nesten ikke være synlig. For mye gjør at den er helt forferdelig å få buffet. Jeg legger forøvrig på hele bilen før buffing, uten at det gjør saken noe verre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Tørk av med fuktig klut, og tørk over igjen med tørr klut, så går det lekende lett selv uten press.

Skal ikke bli svett av å buffe voks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MBarne    0
MBarne

Tørk av med fuktig klut, og tørk over igjen med tørr klut, så går det lekende lett selv uten press.

Skal ikke bli svett av å buffe voks :)

Men vil voksen vare like lenge da? Jeg svetter meg forøvrig i hel av å buffe av denne voksen, så ser ikke bort ifra at jeg gjør noe feil!

Legg et syltynt lag med denne voksen. Skal nesten ikke være synlig. For mye gjør at den er helt forferdelig å få buffet. Jeg legger forøvrig på hele bilen før buffing, uten at det gjør saken noe verre. :)

Har følt jeg må vente maks 10 min viss ikke er den umulig å få av, men sikkert fordi jeg ikke har lagt tynt nok, selv om jeg trodde jeg gjorde det.. Har tatt et panel om gangen på grunn av dette! :wacko:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Men vil voksen vare like lenge da? Jeg svetter meg forøvrig i hel av å buffe av denne voksen, så ser ikke bort ifra at jeg gjør noe feil!

Har følt jeg må vente maks 10 min viss ikke er den umulig å få av, men sikkert fordi jeg ikke har lagt tynt nok, selv om jeg trodde jeg gjorde det.. Har tatt et panel om gangen på grunn av dette! :wacko:

Du fjerner jo bare det som ikke får festet seg til lakken, og de anbefaler selv at man gjør det på den måten, så...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Dette er akkurat grunnen til at jeg har gått bort fra å bruke sånne vokser (Collinite, Meguiar's #16 etc.), synes det er slitsomt å måtte leke VM i tyntlegging gang etter gang. Holder meg til Swissvax her i gården, da kan man kose seg med voksingen også kan man smøre på så man ser det uten at det er noe problem å tørke av, selv etter mange timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig