Marius1

MF tørk "loer" av på ren lakk!!

Senest i dag ble bilen vasket i beste dcn style og lakken beader så det renner enda etter siste voksing for 2 uker siden! MEN når lakken skal tørkes henger håndkleet igjen på lakken og ser ut som om noe som har vert i tørketrommelen. Disse håndkleende har aldri vert i tørken, bare stativet.

Er det noe med voksen? (Sist voksen prøvte jeg Ice pga litt skryt av den her inne).

Elitecarcare.uk sine ultraplush er håndkleet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her kommer det ann på hvordan du har vasket dem;)??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her kommer det ann på hvordan du har vasket dem;)??

40 grader og bare milo:) aldro noe skyllemiddel!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det et spesielt program som er å foretrekke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker mine på 60 og med milo. Hender jeg har litt surfex i forvask-kammeret. Er veldig nøye med å vaske skyllemiddelbeholderen først. Du kan jo evt håndvaske en og se om det blir det samme da...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten har 4 håndkle av samme type. De to siste er brukt to ganger men er aldri vasket da de er helt nye. Fremdeles loer di av så tror det er noe med lakken jeg! Utelukker ikke håndklea. Til info så gjelder dette bare bak på bilen hvor det meste av skit samler seg. Mer utsatt plass->mindre beskyttelse i guess. Men alikevel kvaliteten på disse er gode så er rådløs hva som kan være problemet!...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lakken litt ru bak? Brukte du prickbort før vask?

Har vært bort at de kan loe på nupper i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei bilen var nesten helt ren før så så det ikke som nødvendig. Det skal også nevnes at når lakken varr helt tørr var luggingen borte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver å unngå vaskemidler i det hele tatt på tørkehåndkler om dagen. Det virker som de suger bedre da. Tar en hurtigvask (30 minutter) på 30 grader etter hver bruk og en 90 graders kokvask en gang i blandt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropos kokvask.. Vaskemaskina vår har ikke 90 grader, bare 95.. Tør jeg å bruke det programmet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Materialene som klutene er laget av har et minste smeltepunkt på ca 250 grader så det er null problem i vann i allefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fant ut når jeg testet forskjellig vaskemidler og temperatur under vask var at det var ikke noe forskjell. De som loet begynte å gjøre det uansett, og sluttet ikke. Rett å slett dårlig kvalitet eller produksjonsfeil på de microfiber klutene som loet kom jeg fram til som konklusjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg fant ut når jeg testet forskjellig vaskemidler og temperatur under vask var at det var ikke noe forskjell. De som loet begynte å gjøre det uansett, og sluttet ikke. Rett å slett dårlig kvalitet eller produksjonsfeil på de microfiber klutene som loet kom jeg fram til som konklusjon.

Hmm! Jeg kjøpte de jeg kjøpte for vel ett år siden fordi Dalton anbefalte dem et sted pga kvalitet og holdbarhet, ikke at det hjelper noe.. mf rejuvenator er bare vask eller blir de som ny med tanke på egenskapene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kluter som loer går rett i søpla, så ikke flere kluter får samme problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er loing smittsomt??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, når du vasker kluter som loer sammen med de andre kommer det over på de andre klutene ;) Og kan ta lang tid før du blir kvitt det fra de som opprinnelig ikke loet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive