smithes

Etsemerke på lakk?

Noen som ser hva dette kan være? Ru overflate, fugledritt som har etset?

post-6516-0-50768500-1369992178_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig ut som fuglebajsmerker, ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt irriterende. Er vel ganske umulig å få bort for en noob uten maskiner også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt irriterende. Er vel ganske umulig å få bort for en noob uten maskiner også.

Vanlig prosedyre er våtsliping etterfulgt av polering med maskin, ja...

Hvor holder du til i landet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Bor i Lofoten og det er dessverre ikke så mange som driver med slikt her. Men vurderer å få en overhaling på bilen i Harstad, som vel er nærmeste sted å få det gjort. Har en del vaskeriper og noen steinsprang som også burde vært fikset.

Noen som tør å anslå ca pris for en slik jobb? Gjennomsnittspris på lignende jobber? Bilen er en A6 allroad (2007), vaskeriper over hele bilen, 3-4 steinsprang og sikkert noen dypere riper også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det ganske bra forklart hvordan det kan fjernes med våtsliping.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid behov for våtslip på etsemerker. Har fjernet mye etsemerker med kun roterendes med grov pad og scholl s3. Så ville prøvd det før du finner frem papiret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid behov for våtslip på etsemerker. Har fjernet mye etsemerker med kun roterendes med grov pad og scholl s3. Så ville prøvd det før du finner frem papiret.

Aldri starte med det groveste når det kan være flere muligheter, så støtter deg her. viktig å prøve seg frem litt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bort "etsemerker" av solkrem med S17+ og lilla scholl pad med Flex DA faktisk, så man kan slippe å måtte slipe ned :)

Men klart, børdiebajs er værre enn solkrem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WernerH: Synes ikke det kan sammenlignes egentlig, solkrem-merker går vekk kjempelett mens merker etter fugledrit kan man polere på med grov polish i evigheter uten at det forsvinner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WernerH: Synes ikke det kan sammenlignes egentlig, solkrem-merker går vekk kjempelett mens merker etter fugledrit kan man polere på med grov polish i evigheter uten at det forsvinner.

Ja det er jeg klar over :P men ang fuglebajs, så kommer det vel kanskje an på hvor lenge den har fått ligge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet merker fra fugledritt på min e46 uten problemer med roterende. Men har vell litt å si hvor lenge dritten har ligget og etset seg ned i klarlakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm. Om det bare har ligget noe timer (som på min bil ista, faktisk) blir det ikke merke engang, men tror det er etter 1 døgn Ca vil det begynne å etse seg nedover i lakken. Og des flere dager det går, des nærmere kommer vi game over for lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er glad jeg har vaskehall for storbiler rett borti gata fra jobb....og hver dag driter måkene på bilen min....wonder why....så hver dag etter jobb er det rett bort å spyle bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette merket fant jeg under takboksen når jeg tok den av etter to sesonger. Måtte pusse og polere ned ca. 10 my før jeg fikk bort flekken.

post-49-0-10846700-1370450697_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Splatta insekter er og fysjom på panser. Spyler alltid av bilen etter en kjøretur som har fått ned insektbestanden. Etser de og.. Hadde en fugl krasja i bila og ikke blitt spylt av, hadde den sikkert etsa seg inn i panseret den og!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive