Gå til innhold
Nikkor1

Rust i hjulbuen? Tips til fjerning

Recommended Posts

Nikkor1    0
Nikkor1

Hei!

Fant dette oppe under hjulbuen i dag som ligner på rust, og lurer på tips til å fjerne dette.

Kan det eventuelt bare være tectyl som har festet seg? Synes det ser veldig ut som rust, prøvde å skrape litt der, og det virket helt klart som det var rust.

Han jeg kjøpte bilen av hadde hellakkert den på nytt, så er derfor jeg synes det er rart om det allerede er rust der. Men han har vel da tydeligvis bare lakkert over rusten siden den var ikke sånn når jeg hentet bilen for 4mnd siden.

Tenkte å kjøpe en sånn Brunox flaske og pensle ovenpå rusten.

Det ser jo ikke ut som den er så dyp?

Har ikke muligheten til å drive å sandblåse osv.

Tror dere det stopper rusten noen år med en slik boks?

Det er heldigvis bare på innsiden, så man kan ikke se at bilen har begynt å ruste.. Dermed så vil heller ikke den brunox svartfargen synes.

Noen som har erfaringer med dette? :)

1627848.jpeg

1627849.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nikkor1    0
Nikkor1

Det er en Audi A6 2004 modell. :)

Er slik på begge sider forran, og så fant jeg noe bakerst ved hjulbuene mellom festene til støtfangeren bak. Tydelig at støtfangeren har gnisset på metallet over sånn at det har blitt hull på lakken over fangeren.

Årsaken til at jeg lurte på om det bare kunne være tectyl er at det er noen sånne tectyl flekker rundt om kring etter han har lakkert.

Men ingen av delene synes utenvendig, er bare jeg som gikk over bilen.

Så hvis jeg bare penslet litt med Brunox så håpet jeg at det ville stoppe utviklingen.

Det med støtfangeren bak virker som et kjent problem, og jeg har sett flere utvikle seg sånn at de synes på utvendig, og det blir ikke fint i det hele tatt.

Dette er ikke fra bilen min, men akkurat samme greia. Den er rusten på den enden der, men rusten har enda ikke spredd seg helt ut heldigvis.

post-5835-0-84930400-1369842762.jpg

Endret av Nikkor1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CFM    842
CFM

Jeg vil anbefale å høre med merkeforhandler først. Det er 12 års rustgaranti på disse. Jeg fikk ordnet begge forskjermene mine i fjor, mot å betale 30% av totalprisen. Det var på en tyskimportert 2002 Audi A6. :)

Endret av CFM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nikkor1    0
Nikkor1

Takk for svar. :)

30% er nok uaktuelt, men kan den ha startet innen ifra utifra bildene?

Får høre med de.

Er jo to rust flekker på bakluken også, akkurat på samme sted som alle andre har det også.. Men de finner vel på noen unnskyldninger kan jeg tenke meg.

Endret av Nikkor1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig