eirern

Vårshine: Collinite 845 under 915?

Har endelig fått meg maskin, en Das-6 Pro (eller Power + som den heter). Fjerna alle emblemer fra bakluke og sideskjermer i går, og er nå klar for å få bilen 100%!

Bilen er en sort perle Skoda Octavia som kom ny fra fabrikk rundt nyttår, kun vasket med 2-bøttemetoden etter jeg la på Vertua Bond + Collinite 845, så regner med jeg stort sett bare skal gå over med finere middel og pads for å få opp glans og ta det lille som måtte være av swirls (og RDS). Tenker å bruke Vertua Bond med maskinen før voksen(e) som rens etter polering for glans og heft.

Vil det være en fordel med ett lag Collinite 845 under Collinite 915? Går jo fort å legge og fjerne 845, men gidder ikke hvis det ikke har noe for seg, tar jo lang nok tid fra før dette. 915 har vel ikke midler som løser opp 845en, så sammen gir de kanskje ultimat dekning frem til høst-shine?

Eller er det beste å vokse med 915 rett etter polering uten VB og 845, vil det sitte best, eller dårligst?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

915 vil løse opp 845, så det er bare bortkastet tid og produkt. VB ble oppløst da du la på 845, så det var også bortkastet tid og produkt... :)

Polering og rett på med voks og ferdig.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Det er det beste å ikke gjøre noe bortkastet med tanke på tid, så 845 blir ihvertfall droppet.

Men trodde ikke nødvendigvis VB var bortkastet da det er en rens? Den har fortsatt renseeffekten eller? Hvis ikke dropper jeg lett den også.

Men trenger jeg ikke å gjøre noe som helst etter polering da? Ikke litt Menzerna Top Inspection over alt? Eller bruker jeg den kun til å sjekke om jeg har riktig combo og resultat på enkelte steder men ikke resten? (Bruker Menzerna midler). Har lest at noen vasker over med IPA, eller med Surfex el.l. så da har jeg fått en idé om at det blir rart med bare 915 rett på. Gjør meg ikke noe det, da kan jeg kose meg enda mer med alt annet jeg gjør først da jeg får litt mindre tidspress.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

845 inneholder hvertfall så mye løsemidler at det har renset lakken ganske greit på min bil. Gjenstridige asfaltflekker som Prickbort ikke klarte å ta forsvant som dugg for solen med et strøk med 845 på påføringspad, så jeg er nesten fristet å si at den er en kjemisk lakkrens og voks. Padene blir ofte skitne selv om bilen har blitt omhyggelig vasket eller alle kunstens regler, så det er åpenbart at den plukker med seg ting fra lakken underveis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den er jo en suppe som lukter kjemikalier. På min bil var pad'en helt ren etter 845, men da var jo bilen nesten ny og renset grundig inkl VB. Enn 915 da, er den like rensende? Er ikke sikkert det er viktig at det er rens i det heller. Leste en her inne som hadde testa begge deler på bilen, og voks rett etter polering ble ikke dårlige, helle bedre. Men det kan muligens være forskjeller på lakk/polish/voks som påvirker resultatet også.

Skader uansett ikke å prøve. Ser jeg at voksen blir borte litt før vinter-prep tar jeg bare en runde til med eks 845 etter nøye avfetting og vask da denne er så lett å legge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis 845 er varm og tyntflytende nok kan du faktisk dytte nedi et sprayhode og ha en supergrom sprayvoks tilgjengelig. Da tar det ikke lang tid å vokse bilen, hvertfall. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bare litt lang tid å buffe av kanskje.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive