bjorke

Ditec..?

21 innlegg i emnet

Sakset fra Ditec.no:

"Gjør det ikke selv...

Man kan selvfølgelig beskytte billakken ved regelmessig rengjøring, voksing og polering, men på lang sikt er ikke dette nok. Slike overflatebehandlinger klarer ikke å fjerne de nedbrytende stoffene som har lagt seg ned i porene.

Å fjerne disse, krever en meget avansert metode. DiTEC klarer dette fordi DiTEC dyprenser, tettet og konserverer lakken slik at man beholder den originale lakkkvaliteten i årevis, garantert.

Gå profesjonelt til verks...

DITEC er en avansert behandlingsmetode som krever både tid og nøyaktighet, men som er meget effektiv og langvarig. Kort fortalt består DiTEC av en 5 stegsprosess, alle de 5 stegene med ulike typer kjemikalier.

Først avfettes bilen, så "slipes" ugjevnhetene bort, så dyprenses lakken helt ned i porene slik at det dannes et overtrykk i lakken. Så fylles og tettes porene med et aktiviserende stoff. Dette gjør at lakken blir seigere, sterkere mot blant annet steinsprut. Til slutt påføres "topcoaten".

Dermed er lakken DiTEC behandlet. Etter behandlingen skal bilen ikke vaskes på 14-dager p.g.a. herdingen. At DiTEC lakkonservering bevarer nybil glansverdien viser diagrammet til høyre. Etter DiTEC lakkonserveringen tåler lakken de fleste typer vaskemidler som: avfettinger, alkalisk-shampoer. Ikke kjør bilen igjennom børste-vaskemaskiner. Såpe, høytrykks-spyling og så svampevask er å foretrekke. Mer effektivt kan det ikke gjøres."

Noen som kan forklare hva det er de egentlig gjør? Lakkrens, polish og forsegling?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm skeptisk...

Vask,clay,rens,polering,forsegling???

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første tanken som slo meg var at det er noe teflon som de bruker,men kan jo være noe annet de har patent på.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tenkte først teflon jeg og..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hjemmesiden står det "Contains no Teflon or Silicon "

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt det de har på til slutt ikke skal være bra. Volvo har faktisk sagt at folk mister lakkgarantien hvis de bruker ditec. Vw og Audi kommer nok også med dette snart.

Det som er "hemmelig" her, er jo topcoaten. Resten er clay, rubbing/lakkrens og polish. De bruker bare noen fine ord på det..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være så dårlig det der, men holder i fem år greiene er noe muffins, du må jo inn på etterbehandling 1 gang i året, og det blir jo på en måte som å polere hjemme det.....

men som nevnt over her, vask, clay, rub, poler, beskytt er jo prosessen, men mener de benytter noe annet en clay, en form for sterk avfetting ala Prickbort (som er bra saker) feks for å fjerne prikker ol i lakken, vasker du bilen med denne ETTER vask er nok bilen riiiiimelig kjemisk ren i porene vil jeg tro..

En rens ala Duragloss 101/501 renser porene dine, og gir god heft for neste steg, det er derfor altid viktig med rens av lakken før du skal beskytte mye pga heften på sealeren...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skal ikke være så dårlig det der, men holder i fem år greiene er noe muffins, du må jo inn på etterbehandling 1 gang i året, og det blir jo på en måte som å polere hjemme det.....

men som nevnt over her, vask, clay, rub, poler, beskytt er jo prosessen, men mener de benytter noe annet en clay, en form for sterk avfetting ala Prickbort (som er bra saker) feks for å fjerne prikker ol i lakken, vasker du bilen med denne ETTER vask er nok bilen riiiiimelig kjemisk ren i porene vil jeg tro..

En rens ala Duragloss 101/501 renser porene dine, og gir god heft for neste steg, det er derfor altid viktig med rens av lakken før du skal beskytte mye pga heften på sealeren...

Hei!

Leste hva dere har skrevet, og fant det nødvendig å komme med noen oppklaringer. Jeg har drevet profesjonell bilpleie i 19 år, og vært Ditecsenter i 17.

Ditecprosessen er som beskrevet i teksten, rimelig omfattende. Akkurat hvilke kjemikalier som benyttes er litt uvesentlig å komme eksakt inn på, siden ingen av disse finnes andre steder i markedet. Systemet er uviklet for å oppnå en mest mulig perfekt forsegling, som både gjør lakken blankere enn ny bil, og er motstandstyktig (les kjemisk ikke nedbrytbar) overfor avfetting/ kjemikalier. Sluttresultatet oppnås ikke dersom ett av trinnene i prosessen ikke utføres. Avfetting/ vaske/ slipe-prosessen er totalt ulik normale premgangsmåter. "Ned i porene"-rensingen kan sammenlignes med lakkrens, bortsett fra at kjemikaliet som benyttes er spesielt utviklet for ikke å tilføre lakken noen form for kunstig glans. Med andre ord; etter detter trinnet kan en beskue "sannheten" om lakkens glans uten noen form for tilførsel. Den er 100% ren helt ned i porene. Det er her det som beskrevet i teksten oppstår et overtrykk underveis, som hjelper til med å få alt ut av porene. Etter dette har i realiteten lakken et "undertrykk". Dvs, at hva en enn måtte tilføre lakken etter dette, så "suges" det inn i porene (kall det gjerne penetrering). Det er Swissvaxært fascinerende å se hvordan det neste kjemikaliet først bare blir borte mens du påfører det. En kan først la seg lure til å tro at kjemien fordamper, men når en fortsetter å tilføre, så ender en opp med at kjemikaliet til slutt blir liggende som en "normal vokshinne" på lakken. Dette kjemikaliet fungerer som del "A", og herder sammen med siste kjemikalie, beskrevet som "Topcoaten", (Del "B" i epoxyverdenen.)

Det er korrekt oppfattet at Ditec ikke inneholder noen form for voks eller teflon.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei!

Leste hva dere har skrevet, og fant det nødvendig å komme med noen oppklaringer. Jeg har drevet profesjonell bilpleie i 19 år, og vært Ditecsenter i 17.

Ditecprosessen er som beskrevet i teksten, rimelig omfattende. Akkurat hvilke kjemikalier som benyttes er litt uvesentlig å komme eksakt inn på, siden ingen av disse finnes andre steder i markedet. Systemet er uviklet for å oppnå en mest mulig perfekt forsegling, som både gjør lakken blankere enn ny bil, og er motstandstyktig (les kjemisk ikke nedbrytbar) overfor avfetting/ kjemikalier. Sluttresultatet oppnås ikke dersom ett av trinnene i prosessen ikke utføres. Avfetting/ vaske/ slipe-prosessen er totalt ulik normale premgangsmåter. "Ned i porene"-rensingen kan sammenlignes med lakkrens, bortsett fra at kjemikaliet som benyttes er spesielt utviklet for ikke å tilføre lakken noen form for kunstig glans. Med andre ord; etter detter trinnet kan en beskue "sannheten" om lakkens glans uten noen form for tilførsel. Den er 100% ren helt ned i porene. Det er her det som beskrevet i teksten oppstår et overtrykk underveis, som hjelper til med å få alt ut av porene. Etter dette har i realiteten lakken et "undertrykk". Dvs, at hva en enn måtte tilføre lakken etter dette, så "suges" det inn i porene (kall det gjerne penetrering). Det er Swissvaxært fascinerende å se hvordan det neste kjemikaliet først bare blir borte mens du påfører det. En kan først la seg lure til å tro at kjemien fordamper, men når en fortsetter å tilføre, så ender en opp med at kjemikaliet til slutt blir liggende som en "normal vokshinne" på lakken. Dette kjemikaliet fungerer som del "A", og herder sammen med siste kjemikalie, beskrevet som "Topcoaten", (Del "B" i epoxyverdenen.)

Det er korrekt oppfattet at Ditec ikke inneholder noen form for voks eller teflon.

Ble bare litt nysgjerrig nå.

Kjemikaliene som brukes kan altså ikke sammenlignes med "vanlige" lakkrens,polish og forsegling`s produkter?

Hvordan kan det sies at det er 5 års garanti når man må inn hvert år til etterbehandling?

Hvorfor er det slik at enkelte forhandlere "opphever" lakkgarantien hvis bilen ditec-behandles?

Er bare skeptisk av natur men samtidig veldig nysgjerrig. Og hvis du har lyst til å opplyse oss her inne om hvilke kjemikalier som benyttes må du gjerne gjøre det :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ble bare litt nysgjerrig nå.

Kjemikaliene som brukes kan altså ikke sammenlignes med "vanlige" lakkrens,polish og forsegling`s produkter?

Hvordan kan det sies at det er 5 års garanti når man må inn hvert år til etterbehandling?

Hvorfor er det slik at enkelte forhandlere "opphever" lakkgarantien hvis bilen ditec-behandles?

Er bare skeptisk av natur men samtidig veldig nysgjerrig. Og hvis du har lyst til å opplyse oss her inne om hvilke kjemikalier som benyttes må du gjerne gjøre det :D

What he said!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også interessert i å vite hvordan det fungerer.. Bruker dere noe alkohol eller løsemiddel basert kjemikalie for å få den helt ren eller?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er den i forhold til afaltstøv osv?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ble bare litt nysgjerrig nå.

Kjemikaliene som brukes kan altså ikke sammenlignes med "vanlige" lakkrens,polish og forsegling`s produkter?

Hvordan kan det sies at det er 5 års garanti når man må inn hvert år til etterbehandling?

Hvorfor er det slik at enkelte forhandlere "opphever" lakkgarantien hvis bilen ditec-behandles?

Er bare skeptisk av natur men samtidig veldig nysgjerrig. Og hvis du har lyst til å opplyse oss her inne om hvilke kjemikalier som benyttes må du gjerne gjøre det :D

Hei.

Nei, ingen av kjemikaliene er på noen måte lik andre produkter.

Det stemmer hverken at vi snakker om 5 år, eller rebehandling hvert år.

Ditec gir et 6 års garantisystem. Det garantien sier, er at glansen i perioden ikke skal falle under verdien for "ny bil". Hvordan definerer en så dette? Jo, helt fra starten av, da en skulle oppnå det å kunne gi en slik garanti, ble det benyttet instrument (måler lysrefleksjon) for å finne et normalt gjennomsnitt av hvor blank en ny bil er. Resultatet ligger gjennomsnittlig på rundt 80-84%. Tidlig på 90-tallet ble dette dokumentert i et motorprogram på TV (husker ikke helt hvilken kanal/ program) Etter en Ditecbehandling er snittet 96%. Testingen viste at det normalt tok ca 18 måneder før glansen var "nede på" 84% i snitt. Når en så gjennomfører en rebehandling, tilbakestilles verdien til 96%. Dermed ender vi opp med totalt fire behandlinger. Den siste når det er gått 4,5 år fra første behandling. Dermed garanteres altså at glansen 18 måneder etter denne (6 år) ikke er under snittet av "ny bil". Gjennomsnittet av bileiere bruker bilen ca 15000 km årlig, så det er normalt at fysisk slitasje av snøkost, børstevask etc reduserer/ sliper overflaten, slik at glansen nødvendigvis reduseres. Selve Ditec'en blir ikke borte (vannet danner elegant perler på lakken i mange år uavhengig av om rebehandlinger blir gjennomført).

Vi har til dags dato ikke vært borti noen bilmerker som opphever garantien på lakken ved Ditecbehandling.

Dra innom nærmeste Ditecsenter, så får du helt sikkert både se, lukte og smake på alle kjemikaliene. Det er ingen hemmeligheter ved dem. Databladene er offentlige dokumenter, der alle ingrediense står oppført.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er også interessert i å vite hvordan det fungerer.. Bruker dere noe alkohol eller løsemiddel basert kjemikalie for å få den helt ren eller?

Ja, vi bruker både løsemiddelbasert OG alkoholholdig kjemi i renseprosessen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hvordan er den i forhold til afaltstøv osv?

Et godt spørsmål! De mest ivrige, fornøyde kundene rapporterer om at "bilen blir jo ren når det regner". Det er alltid hyggelig at kundene er fornøyd, men den totale sannheten er at ingen produkter kan trylle. Ditec er ikke et intelligent vesen som er smart nok til å selektere hva som skal få feste seg på overflaten eller ikke. Både asfalt, salt og dråper fra trær etc vil feste seg på overflaten. Poenget med Ditec, er at en trygt kan bruke ALLE former for vaskekjemi for å løse smusset på overflaten uten at Ditechinnen skades eller blir vasket bort.

Dermed sier vi alltid til kundene at "ikke vær redd for å bruke rikelig med kjemi etter behov!" Det beste vaskeresultatet oppnås ved at korrekt kjemikombinasjon må få tid til å virke/ løse opp alt smuss før en helst spyler bilen nedenfra og opp med høyttrykk. Herunder er viktig å poengtere at det IKKE er trykket som vasker, men kombinasjonen av korrekt kjemi som på forhånd har løst opp asfalt, salt etc.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har hørt det de har på til slutt ikke skal være bra. Volvo har faktisk sagt at folk mister lakkgarantien hvis de bruker ditec. Vw og Audi kommer nok også med dette snart.

Det som er "hemmelig" her, er jo topcoaten. Resten er clay, rubbing/lakkrens og polish. De bruker bare noen fine ord på det..

Det at en "har hørt" er ofte interessant. Hvordan kan et system som garanterer lakkens glans år etter år ikke være bra? Det enkelte fabrikker har reservert seg mot, er forseglinger som hindrer lakken i å "puste". Ditec har dokumentert at kjemien ikke inneholder noe av de stoffene som det er reservasjoner mot.

Intet er hemmelig, og nei, resten er ikke clay, rubbing/ lakkrens og polish. Dette er direkte feil. :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som garanterer for mye rart etterhvert, de regner med at 10% kommer og klager om det skulle være noe, og da er det greiere å gå i pluss... jeg sier IKKE at ditec ikke holder, har sett test ark som beviser at glansen holder seg på bilene, så det er sikkert en behandling for de som ikke vil ta "kosen" selv...;) og som syntes det er greit å slippe unna for mye bilpleie....

Det er nok mye humbug ellers som ødlegger for de seriøse på markedet mht lakkbehandling (ikke riper, ikke vaske igjen osv) så de som har noe å tilby (ditec, mr Cap ol) lider nok litt under alle myter som dukker opp etterhvert...Men at Volvo fraskriver seg garantien mht Lakkforsegling generelt har jeg også lest, men hvor sant det er aner jeg ikke...jeg personlig mister rust garantien om jeg behandler evon med noe form for antirust...

Personlig liker jeg å ta jobben selv, og gjør du det grundig så holder det også bra bare valget av produkter ikke er fra lowcost klassen...samt at alle steg i prosessen er viktig for at det skal se bra ut og samtidig ikke renne av bilen ved første vaske, her er det mange som jukser (både private og firmaer)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det at en "har hørt" er ofte interessant. Hvordan kan et system som garanterer lakkens glans år etter år ikke være bra? Det enkelte fabrikker har reservert seg mot, er forseglinger som hindrer lakken i å "puste". Ditec har dokumentert at kjemien ikke inneholder noe av de stoffene som det er reservasjoner mot.

Intet er hemmelig, og nei, resten er ikke clay, rubbing/ lakkrens og polish. Dette er direkte feil. :-)

Så dette på filmen, så trekker tilbake det utsagnet!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
...Men at Volvo fraskriver seg garantien mht Lakkforsegling generelt har jeg også lest, men hvor sant det er aner jeg ikke...jeg personlig mister rust garantien om jeg behandler evon med noe form for antirust...

OK, at anturustselskapet som behandler en bil mot rust, må overta ansvaret forstår vi alle. Fabrikken har sin garanti basert på hvordan de har konstruert og fabrikkert bilen, og det er forståelig at dersom noen andre legger sin masse i/ under bilen, så forhindres en fra å inspisere flatene slik fabrikken har etterlatt dem. MEN; Ditec gir glansgaranti, og har intet med lakkrust å gjøre. Fabrikkene ser faktisk mindre lakkrust på behandlede/ godt vedlikeholdte biler.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo naturlig at godt vedlikeholdte biler har mindre risiko for rust.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive