grusomkis

Würth produkter

Hei. Ny på dette forumet, og har et par spørsmål.

På jobben har vi en Würth roterende poleringsmaskin med orange, blå puter. Har også sort med sånne " nupper" på. Vi har også noen flasker med P10 og P30 , samt en med noe jeg mener heter Paint sealer pink.

Ert dette helt greie produkter for min Tahoe, eller bør jeg se meg om etter noe annet. F.eks meguiars 105-205?. Evt en annen type poleringsmaskin. Hadde jo vært greit å bruke det man har tilgjengelig.

Har prøvd litt på bilen med P10 - P30 og sealer til slutt, men ser fortsatt litt riper. Er litt usikker på hvordan fremgangsmåten er med hastighet, trykk, puter til de forskjellige Würthproduktene etc. Har ikke sett at dere har skrevet så mye om disse her inne, så jeg ble litt usikker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å svare deg veldig kort (fra telefon): ja, produktene er helt ok :)

Du burde absolutt klare å ta mye riper med det der, så jeg tror du burde prøve litt til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå=grov orange=medium Jeg ville brukt det du har. P10 er helt grei. Kan kanskje blande inn en dært m p30 for lenger kjøretid.

Avslutte med orange og p30 før sealer.

Har brukt ganske mye av disse produktene parallelt med 105/205. Ikke store forskjellen.

Når det er sagt, synes jeg scholl s3/s30 er hakket bedre. Smak og behag og forskjellige referanser. .

Ta en runde til, så blir du sikkert fornøyd:)

Hastighet: spre på laveste, så et par runder på 12-1500 til du synes det ser greit ut.(liker ikke så høyt turtall)

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette på jobben selv og liker det i hvertfall ikke du må huske og ta wipedown for de skjuler utrolig mye riper med oljen den har i seg i hvertfall den gule p20 og støver fælt men litt p30 hjelper. p55 er bare tull polerte en bil med den og var ikke vann avisende engang omtrent. Paint sealer pink er best og lekke for hånd for med maskin blir det bare skjolder. Lakkforseglinga som er nanobasert er sånn passe og jobbe med.Masse som er billigere og bedre enn disse produktene.Prøver for harde livet og få en annen levreandør. Men har konsernavtale med de og remitek auto magic (samme som lahega) og de har bedre produkter syns jeg i hvertfall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva synes du om lahega/automagic sine produkter da? tenker mest på compound/rubbing. Må si at jeg ikke ble overbevist. Jeg foretrekker 3M og Menzerna glatt fremfor de. Scholl har jeg ikke rukket å teste så nøye enda, men foreløpig fornøyd. MG er jeg ikke helt glad i, må vel være 105 eneste og super degreaseren dems.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man skal ha Mg ville jeg gått for #101 Den har bedre cut, mindre støv og lengre kjøretid:)

Men igjen ville jeg brukt det du har. Om ikke du har lyst på noe "nytt" da.

Har aldri hatt problemer med å legge forseglingen med maskin:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke så mange valg muligheter dessverre enn av de 2 bare.Av lahega brukte jeg mye 11, 12, 13 og 17 polish ble det mye bananvoks 33 som er utrolig lett og jobbe med og legger ikke hvite polish rester hvis man kommer borti sort plast. Har bare fått noen prøver på det nye fra auto magic husker ikke hva den het One step compound tror og den likte jeg ikke i det hele tatt ble kjørespor uansett og denne skulle spare tid med 1 stegs og ta mye.Ble 3 stegs av den i stede hehe. brukt en del av new car glaze 50 helt grei på små riper. lyst til og prøve bc-1 og bc-2 systemet eller risk free serien. og hydroshine putene dems liker jeg ikke for de er så høye da er wurth putene bedre men de er så forbanna dyre får jo uber puter til halve prisen. 3M og menzerna har jeg ikke fått prøvd men hørt mye bra om dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja her kom det jo masse bra tips på rappen. :). Da tror jeg at jeg bruker det jeg har. Jeg har sikkert vært litt forsiktig, men jeg er litt usikker på hvor mye man kan kjøre på ripene før klarlakken tar kveld. Har noen ganske dype på døra som irriterer meg. Hva med hverdagsvasken? Noen kurant shampo å anbefale der? Så det holder seg blankt? Lønner det seg bare å claye for så å legge på paint sealer pink noen ganger i året,? for å polere med f.eks P10 og P30 trenger man vel ikke så lenge lakken ser slitt ut etter dy jeg har forstått.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ripen så dype t du kjenner de med neglen så er det som regel for dype til og bli helt bort.Kanskje våttslipe. Når man har clayet bilen blir det som regel litt merker så da må man fin polere uansett. Jif bilshampo er det flere som anbefaler. Surfex hd og prickbort er vel også noe du bør ha.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6399-er-du-nybegynner-paa-produktjakt/ <-- her er link som er verd å lese. Nå står riktignok ikke Wurth sine produkter der, og personlig så liker jeg ikke de, men man tager det man haver, og gjør det beste ut av det. Som cocos og Wanvik skriver så fungerer det helt fint. Eneste du enigheten du finner på forumet her er vel at alle har sin smak når det kommer til produkter og utstyr, :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en flaske p10 i fjor å blå pads fra Wurth er utolig fornøyd med padsene. p10 går fort tør men tar gaske mye. bare å passe på å rengjøre padsene ofte. men s03 er å fortrekke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2 lurt å ta en dert p30 for kjøretiden sin del:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive