BørBørson

Collinite 915 over Pete 53 og støvproblem

Heisann,

Jeg har behandlet bilen med CG Blacklight (Sealer som jeg forstår) og Et lag med Pete 53 voks over.

Har lest litt i forumet her, og fått inntrykk av at Pete 53 ikke har veldig lang holdbarhet.

Har derfor tenkt å påføre Collinite 915 når vinteren nærmer seg, da jeg leser at mange er fornøyd med den.

Kan den påføres over Pete 53, eller bør jeg fjerne Pete 53 på et vis før påføring av Collinite 915?

Ser det står at en skal bruke clay mm før bruk, eller kan jeg påføre den etter en grundig vask? slik jeg gjorde med Pete 53?

Er det noen grunn til å bruke Pete 53 om sommeren (tenker på glans ol i forhold til Collinite 915), eller kan jeg da bruke Collinite 915 hele året?

Bor i Sør-Trøndelag, er det noen som har et annet produkt å annbefale, ser Svisswax har noen gode?

Prisen er god på Collinite, men kan gjerne bruke en dyrere en hvis produktet varer lengre.

Det står at Blacklight er antstatisk, men bilen sugde støv, men det siste laget er som sagt Pete 53.

Følte litt at bilen fungerte som en støvsuger med Pete 53, men det er muligens mye pollen for tiden og bilen er svart :)

Noen som har noen triks for å unngå støv på lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke "fjerne" Pete 53 først, løsemidlene i Collinite løser opp den opp uansett så '53 blir da erstattet. Så bare ta en god vask med Prickbort, håndvask og tørk, så er det bare å vokse bilen på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pete53 er vannbasert

Og collinite er vel petroleumsbasert

Så bare og kjøre på.. Men en god 4 step runde er ikke og forakte uansett

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive