Rubber-Duck

Forslag til god voks / sealer til MC.

Hei.

Da er mc sesongen igang og har derfor ett spørsmål.

Jeg er på jakt etter en sealer eller voks som beskytter bra mot uv-stråler (falming).

Har tenkt litt på CG Jetseal men er ute etter å høre om noen har noen erfaringer.

Er i utgangspunktet ikke interessert i noe som må jobbes mye med da det er kriker og kroker over alt.

Siden sykkelen ble lakkert før forrige sesong har jeg kun brukt MG Ultimate Quick Detailer til nå.

Kan selvfølgelig bruke min store favoritt MG16, men vet ikke om denne har noe uv blokkering.

Opererer med noen lunde budsjett så trenger helst ikke forslag over 700kr. :P

Ikke meningen å høres veldig pirkete ut angående falming, men sykkelen var ROSA før ny lakk. :lol:

_IGP6575-1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jetseal er lett å jobbe med så det skulle ikke by på problemer. voks vil jeg annbefale Autoglym HD da jeg bruker denne nå og den er helt fantastisk,

Meget god vannskrekk og holdbarhet og lett og jobbe med, bare man husker å fukte påførings svampen med vann før man leger voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, skal ta en kikk på den fra Autoglym.

Har også sett litt på den fra Swissvax, men undres litt.

Bensin er ett ganske heftig løsemiddel, så hvis de har klart å finne noe som tåler det er jeg meget imponert. :)

Ser at CG har en som heter M-Seal også. Største forskjellen jeg finner er vel egentlig herdetiden. Har noen prøvd denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker som så at bensin ikke er så farlig i den forstand at tanken nok ideelt sett bør vokses hver uke. Sidene på tanken er de som må ta verste støyten og ingen voks overlever gnissende tekstil eller skinn særlig lenge. Da tar man selvfølgelig toppen også med evt bensinsøl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt poeng.

Har vel egentlig kun sølt bensin på lakken en gang de siste 12 årene heller.

Føler vel att jeg begynner å helle i retningen av CG jet seal.

Om det har noe med at han demonstrerer den på en Ducati vet jeg ikke :P.

PS.

Er det ikke litt fasinerende att de fleste demovideoene deres angående vaskemiddler demonstreres på helt rene og nypolerte biler. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive