Ståle TT'n Jakobsen

Rens av Tak? Hvilke produkter?

Har nå demontert taket i TT'n min og skal trekke det opp, men må få renset det først så spørsmålet er hva anbefaller dere at jeg bruker får å få det heilt reint ?

Postet bilde

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greenclean 1:15, børste og en våtsuger, da kommer du langt! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok like mange meninger som brukere her, så det dukker nok opp noen bra tips på produkt. Men enda viktigere er selve jobben mener jeg. For ved slik rensing er det mange som glemmer å skylle. Akkurat som man skyller såpe av lakken, så må produktet også skylles ut av stoffet i taktrekket ditt. En langtekkelig og kjedelig jobb, men som sikrer at du får et 100% resultat. Når du har renset, så sprut ned med vann og tørk... gang på gang. Jo mer du skyller, desto bedre blir resultatet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over. Bruk heller litt mindre såpe og rikeslig med vann.. Ikke store mengder om gangen da stoffer kan løsne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok like mange meninger som brukere her, så det dukker nok opp noen bra tips på produkt. Men enda viktigere er selve jobben mener jeg. For ved slik rensing er det mange som glemmer å skylle. Akkurat som man skyller såpe av lakken, så må produktet også skylles ut av stoffet i taktrekket ditt. En langtekkelig og kjedelig jobb, men som sikrer at du får et 100% resultat. Når du har renset, så sprut ned med vann og tørk... gang på gang. Jo mer du skyller, desto bedre blir resultatet.

Enda godt at GreenClean ikke inneholder såpe da, men er vannbasert ;) GC lager heller ikke skjolder når det tørker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda godt at GreenClean ikke inneholder såpe da, men er vannbasert ;) GC lager heller ikke skjolder når det tørker.

Enig i det, men CG GreenClean løser opp skitt og smuss i stoffet. Og den forurensingen kan sette merker og skjolder i stoffet hvis den ikke blir skylt ut ordentlig. Det er enklere med en våtsuger, men hvis man bruker kluter til å tørke produktet ut med, så ville jeg nok ha skylt det GreenClean løser opp også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jeg med på, selv ville jeg aldri renset noe tekstilmateriale uten å bruke Mimoen min ;) Blir ikke skikkelig reint uten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er jeg med på, selv ville jeg aldri renset noe tekstilmateriale uten å bruke Mimoen min ;) Blir ikke skikkelig reint uten.

:thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt her.

Knalljobb, Øyvind... men husk at det ikke er alle som Googler og søker seg frem til denne tråden i fremtiden som har rensemaskin :) Ola Nordmann med Turtlewax'en sin må ha et alternativ han også :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knalljobb, Øyvind... men husk at det ikke er alle som Googler og søker seg frem til denne tråden i fremtiden som har rensemaskin :) Ola Nordmann med Turtlewax'en sin må ha et alternativ han også :ph34r:

Takk. :)

Denne jobben ble gjort før jeg kjøpte rensemaskin (Mimo). Her har jeg brukt en vanlig våtsuger som kostet meg ca 600kr (Powervac 1150). Brukte mye vann som jeg sprutet på med lavtrykkskanne.

Tror ikke du får googlet denne tråden pga. det ligger i loggen min. Man må være logget på for å se loggene. Dette er selvsagt en helt annen sak enn hva dette dreier seg om. Skjønner poenget ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode råd :D men fikk et tips av en kompis at man også kan bruke Surfex Hd? Er den like god som green clean eller er dnne bedre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tar mye mer enn GC, men jeg bruker den kun der det er flekker som GC ikke tar!
Den lukter ikke spesielt innbydende om du bruker mengder av den på interiøret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok 7-8 runder med green clean 1:15, børste og rensemaskin på gulvet i bagasjerommet, men fikk ikke bort alt. Tok den ut og gikk på med surfex 1:5, børste og høytrykkspyler, og da gikk alt bort etter ei runde. Muligens litt overkill med 1:5. Men kommer til å gjøre som magne å bruke GC til vanlig. Jeg måtte skylle overraskende lenge for å få ut all surfexen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive