Gå til innhold
V40Hansen

Bil Bh

Recommended Posts

V40Hansen    21
V40Hansen

Hei.

Har nå tatt en full shine av bilen etter en lang og hard vinter.

Det kan se ut som at frontfangeren har blitt sandblåst eller steinblåst.... Flere hundre steinsprut som ikke ser så veldig fint ut. Så blir nok til at jeg får omlakkert frontfangeren før neste vinter.

Men jeg må ha på noe beskyttelse på frontfangeren. Har sett at det til enkelte bilmerker er mulig å få kjøpt en "bil bh" som monteres på frontfangeren. Er det noen som har noen erfaringer med disse?

Evt hvor man får kjøpt disse?

Bh'en er til en Volvo v40 2013 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Er ikke en panser BH du tenker på da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Er ikke en panser BH du tenker på da?

Til noen merker får man "front bra", dvs for både fanger og panserkant. De fleste får man dog bare panser-BH til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Ååå det har jeg aldri sett! da lærte jeg noe nytt i dag også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Ååå det har jeg aldri sett! da lærte jeg noe nytt i dag også :)

Har ikke gått glipp av noe, det ser helt grusomt ut. Like ille som uggs på gutter, og ja, jeg vet hva jeg snakker om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    463
Northhomie

Hva med 5-10 lag klar blank plastidip? skulle vel beskytte godt det, og synes ikke noe spesielt heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bandit    4
Bandit

Hva med 5-10 lag klar blank plastidip? skulle vel beskytte godt det, og synes ikke noe spesielt heller...

Eller litt tykk gjennomsiktig folie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
V40Hansen    21
V40Hansen

Til noen merker får man "front bra", dvs for både fanger og panserkant. De fleste får man dog bare panser-BH til.

Det var nok "front bra" jeg tenkte på. Har dette noe spesielt "norsk" navn det evt går ann å søke på?

Har ikke gått glipp av noe, det ser helt grusomt ut. Like ille som uggs på gutter, og ja, jeg vet hva jeg snakker om.

Det får nok bare være så stygt det måtte bli. Vil heller beskytte bilen enn å måtte lakkere den på nytt hver vår. Vil tro jeg sparer mye penger på det også.

Godt forslag det, men hvordan vil det være å ta av igjen om sommeren? Er ekstremt mange kriker og kroker på frontfangeren min.

Eller litt tykk gjennomsiktig folie

Det blir vell kanskje litt permanent? Hørtes ut som veldig mye jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Det beste middelet mot steinsprut i fronten er vel og holde avstand til bilen forran?

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
V40Hansen    21
V40Hansen

Det beste middelet mot steinsprut i fronten er vel og holde avstand til bilen forran?

Det er sant, men kan ikke si jeg får det til... Jeg føler at jeg får det meste av steinsprut på E6, å jeg kan ha god avstand fra biler foran meg, men de kommer likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Det får nok bare være så stygt det måtte bli. Vil heller beskytte bilen enn å måtte lakkere den på nytt hver vår. Vil tro jeg sparer mye penger på det også.

Det var det jeg tenkte om Uggs også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Jeg pendler fenstad - oslo hver dag (gjort det så lenge jeg har hatt a4'n) og jeg kan ikke si jeg har fått overveldende mange steinsprut på det året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
V40Hansen    21
V40Hansen

Det var det jeg tenkte om Uggs også :)

Jaja. Hva gjør man ikke for å beskytte bilen sin :)

Jeg pendler fenstad - oslo hver dag (gjort det så lenge jeg har hatt a4'n) og jeg kan ikke si jeg har fått overveldende mange steinsprut på det året.

Hmm, kan være jeg som kjører litt for nærme også(folk kjører jo så sakte...). Kjører forbi grustak og betong fabrikk hver dag, så kan nok ha noe med saken å gjøre.. Men føler uansett at en "front bra" kan være en god sak å ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Jeg kjører med panser bh selv, og jeg liker å tro at det har forhindret mye steinsprut, spesielt på høsten og våren når det er mye stein ute å farter. Holder forøvrig normal avstand til bilen foran, men mye pendling er fortsatt en ypperlig måte å samle steinsprut på selv om man tar visse forhåndsregler, desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
V40Hansen    21
V40Hansen

Jeg kjører med panser bh selv, og jeg liker å tro at det har forhindret mye steinsprut, spesielt på høsten og våren når det er mye stein ute å farter. Holder forøvrig normal avstand til bilen foran, men mye pendling er fortsatt en ypperlig måte å samle steinsprut på selv om man tar visse forhåndsregler, desverre.

Jepp. Får nok se om jeg finner en sånn front bra til bilen. Hvis ikke så er det vell noen som kan spesial lage en??

Blir litt over 10 mil på meg om dagen, så mange muligheter for steinsprut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bandit    4
Bandit

Det var nok "front bra" jeg tenkte på. Har dette noe spesielt "norsk" navn det evt går ann å søke på?

Godt forslag det, men hvordan vil det være å ta av igjen om sommeren? Er ekstremt mange kriker og kroker på frontfangeren min.

Det blir vell kanskje litt permanent? Hørtes ut som veldig mye jobb.

Tja, permanent og permanent..

Det synes knapt så du kan ha beskyttelse mot steinsprut året rundt.

Det legger seg ikke skitt på baksiden som kan ripe lakken.

Det legges på som reklamefolie, og det greieste er å få lagt det på av noen som kan det.

Også en strålende anledning til å få lagt en stripe ved koffertlokk så slipper du skraper fra uforsiktige eller uheldige passasjerer.

Fjernes enkelt med varmluftpistol/hårføner og håndmakt når den begynner å bli sliten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

eller du kan legge en film som dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mstrandbo    180
mstrandbo

Et problem her blir vel det at slike BHer er mer populært i statene enn over her, og i statene finnes ikke V40en. Men alt kan vel spesiallages..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Pantherbra ligger i Belgia da? Om V40 finnes der har jeg dog ikke giddi å sjekket, men de har jo til andre Volvo modeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig