BLAU-WEISS

Nok med cleaner fluid før voks??

Jeg er ganske ny med eksteriør produktene til SV, Skulle bare høre om det er nok at man bruker SV cleaner fluid før man har på voks? Er dette polering og rubbing i ett, eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes med og uten rubbing i synes jeg å huske.Står på swissvax.no sikkert.Polering og rubbing er vel det samme.Er bare å vokse etterpå.Pass på at bilen er helt tørr før bruk av cleaner fluid.noen dråper vann, og det blir bare å gni utover. tenker det kommer bedre svar i morgen ;)Lenge siden jeg har brukt disse produktene.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes med og uten rubbing i synes jeg å huske.Står på swissvax.no sikkert.Polering og rubbing er vel det samme.Er bare å vokse etterpå.Pass på at bilen er helt tørr før bruk av cleaner fluid.noen dråper vann, og det blir bare å gni utover. tenker det kommer bedre svar i morgen ;)Lenge siden jeg har brukt disse produktene.

THNX :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er nok eller ikke kommer ann på hva du forventer og tilstanden på lakken. :)

CF Regular fjerner ikke riper. Det eneste den gjør er å "olje inn" lakken før voks. Dette skal vistnok få voksen til å vare litt lenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er nok eller ikke kommer ann på hva du forventer og tilstanden på lakken. :)

CF Regular fjerner ikke riper. Det eneste den gjør er å "olje inn" lakken før voks. Dette skal vistnok få voksen til å vare litt lenger.

Ville du anbefalt noen andre profukter enn cleaner fluid? Jeg legger blau-weiss voks etterpå. Har cleaner fluid medium og regular. Men hvis resultatet kan bli bedre, så fyr løs :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få det beste resultatet så må du bruke maskin og produkter med slipemidler. Klikk på maskinpoleringsguide i min signatur. Der står det forklart hvordan dette fungerer og det er også noen tips til hvilke produkter du kan bruke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få det beste resultatet så må du bruke maskin og produkter med slipemidler. Klikk på maskinpoleringsguide i min signatur. Der står det forklart hvordan dette fungerer og det er også noen tips til hvilke produkter du kan bruke. :)

Ja, men er det ikke nok slipemidler i cleaner fluid medium?

Leste litt om cleaner fluid pro nå, så skjønner poenget :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men er det ikke nok slipemidler i cleaner fluid medium?

Leste litt om cleaner fluid pro nå, så skjønner poenget :D

Selv har jeg ikke brukt CF pro, men har lest at de er ganske like som produktene til Scholl. Medium er det vel litt slipemidler i tror jeg dvs. at du kan fjerne småriper og hologrammer på noen lakktyper med denne (regner med det er denne du snakker om?)

Den er nok ikke sprek nok til å ta noe serlig på din BMW.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF Regular er en kjemisk lakkrens, den fjerner ikke riper, men renser lakken og hever glansen litt.

Dette vil også gi voksen bedre holdbarhet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at CFP er veldig likt, eller faktisk omtrent ER, som Scholl S40.. Ellers har jeg ikke følt noe behov for noen vanlig CF før Swissvax sine vokser. Bare polerer som vanlig siste steget med f.eks. S30+ uten å ta wipedown, så legger jeg voksen og holdbarheten blir mer enn bra nok. Sist brukte jeg Crystal Rock og den varte til jeg voksa bilen på nytt åtte måneder senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF Regular er en kjemisk lakkrens, den fjerner ikke riper, men renser lakken og hever glansen litt.

Dette vil også gi voksen bedre holdbarhet :)

Det er det jeg vil frem til her. :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg ikke brukt CF pro, men har lest at de er ganske like som produktene til Scholl. Medium er det vel litt slipemidler i tror jeg dvs. at du kan fjerne småriper og hologrammer på noen lakktyper med denne (regner med det er denne du snakker om?)

Den er nok ikke sprek nok til å ta noe serlig på din BMW.

Nei, det er denne det er snakk om. http://www.swissvax.no/produkter/rense-produkter/art-205-swissvax-cleaner-fluid-medium-250-ml

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive