Mr-Online

skjolder etter CG leather cleaner

vasket førersete i bilen min i dag med CG leather cleaner blandet ca 1:7 og børstet godt med en swisssss wax børste, men syntes setet nå ser skjoldete ut...

Tips ??? eller bør jeg bare bytte ut hele greia og kjøpe meg SW sin leathercleaner istede ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at du tørket av med et håndkle også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det rakk ikke å tørke før jeg tørket av med MF. Nå var setet utrolig møkkete da, så kan være jeg bare må gå på mer enn 2 runder

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om setet er fryktelig møkkete hender det at jeg tyr til Green Clean eller til og med Surfex HD 1:10 først, og så tar skinnrens etterpå. Om setet ikke er rent så blir det naturlig nok skjoldete.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet med at leather cleaner ville klare jobben alene jeg, men kan jo prøve med litt surfexhd 1:10 så fort morgendagen er over.

Skal på landstreff i MB klubben om 14 dager og da må bilen være klar :-D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter møkka for hardt kan super degreaser ifra MG være et alternativ, har brukt det på en opel som det så ut som det var noen som hadde tatt kvelden i... men det tørker ut skinnet veldig om det ikke får næring etterpå. (og bruk hansker og evt noe over nese og munn. Sterk lukt og sterke saker)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk CG Leather Cleaner rent, da har du ikke bruk for noe annet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal bruke Leather Conditioner etter du har brukt den du har! Er nok derfor du har litt skjolder...

Visste ikke at den kunne blandes ut, kanskje det er et godt tips ja..den er jo litt "soapy" når den brukes ren..

SPI_101_16-2.jpg

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ifølge CG som jeg sendte en epost til så kan CG Leather Cleaner fint blandet ut 1:10, dette gjør dem selv i videoene sine osv.. Etter på brukte jeg selvsagt CG Leather Conditioner ublandet, denne tror jeg ikke skal blandes ut. Det var etter vask med CG Leather cleaner 1:7 sånn ca at det ble litt skjolder, får prøve i morgen CG Leather Cleaner ublandet, hvis dette ikke funker så kan jeg vel kanskje prøve Zippo lighterfluid ??? Har også elefantfett hvis det skulle bli for tørt :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive