wanvik

Sliter med vrien lakk, trenger tips

Holder på å polere en rød Saab 9000, men klarer ikke helt å skjønne meg på denne lakken.

Swirls forsvant lekende lett med DA-maskin, gul Hex-pad og Würth P20. (Tilsvarer vel gjerne noe Scholl?)

RDS er det vesentlig værre med, jeg har forsøkt mye rart, bl.a burgunder Meguiars, hvit (grov) Menzerna og grønn 3M pads, har for det meste brukt 3M FCP da det er det groveste jeg har, og dette er kjørt på roterende (Flex).

Jeg tror ikke jeg lyger når jeg sier jeg brukte over en time på 1/4 panser, og jeg ser ikke forskjell bortsett fra "mikroriper" etter korrigeringa.

Det er ikke SÅ dype riper jeg skal ta, og jeg har kjørt så hardt at jeg bl.a tok livet av en burgunder Meguiars pad og har virkelig fått opp varmen.

Kjørt på alt fra 1000 til 1800rpm, mye press, lite press...

Det eneste jeg kan komme på å ikke ha prøvd er ull, men synes det blir litt i overkant?

Noen tips?

Våtsliping er nesten det eneste jeg ser for meg nå, men det er ikke aktuelt å gjøre der på denne bilen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtslip kan muligens være neste steg for å få de bort.
Har du bilder av ripene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke våtslip på denne bilen?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rett og slett for mye arbeid, men kanskje enda viktigere; det er fargeforskjeller og ett par skader som krever ny lakk første blir 100%, og da er det bortkastet å legge så mye jobb i det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive