Espein

Oppgradere til roterende fra Das6-Pro.

Hei!

Har tidligere hatt Clas Ohlson DA-maskin og kjøpte meg Das6-Pro i vinter.
Kjøpte med 3 stk x 2 uber pads til das6 så pads har jeg som jeg kan bruke videre. 140mm, gul, grønn, orange.
Får gjort mye med Das6, men ikke nok føler jeg :)

Hva anbefalere dere av roterende maskiner? Vil helst ikke bruke over 2000,- . Har sett biltema, bilxtra og mekonomen har en roterende maskin som er prikk like hverandre fra 500-1000,-
Men regner med man får en bedre maskin til rundt 2000,-

Produkter har jeg. Mulig jeg må ha bakplate også, så kom gjerne med tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akuratt handlet meg en Metabo roterende. Har tideligere hatt Biltema DA, og tok steget opp fra denne til DAS-6 Pro. Maskinen virker veldig solid, og metabo er jo tysk kvalitet, så tror den skal kunne tåle litt hardkjør. Har foreløbig bare testet den på en lykt og en forskjerm, og den var utrolig enkel å styre med myk flexipads 75mm bakplate. Jeg fikk min til rundt 2200,-, og mener den er verdt penga :) Har handlet meg 3M 125mm bakplate som er på vei over dammen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte denne helt i starten:

http://www.elitecarcare.co.uk/silverline-professional-rotary-polisher-and-free-pads.php?cPath=71

Men denne har nå blitt degradert til båtpuss/backupmaskin. Den har elektronisk hastighetsregulator som fungerer bra. Så klarer hardkjør uten å slakke av for mye på turtallet. Mye maskin for pengene etter min mening.

Har dog en noe irriterende bryter som man må holde inne hele tiden. (knappen på siden er kun en ekstra sikkerhetsknapp som må trykkes inn for å starte maskinen).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sistnevnte er jo klin lik bilxtra, mekonomen og biltema sin?

Ellers er jeg åpen for flere forslag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser muligens lik ut, men oppfører seg ikke likt og det er jo det som betyr noe ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, TomE :)
Er det noen forskjell på mek, biltema eller bilxtra sin maskin da?

Vurderer også Metabo sin maskin. Men kommer nok til å kjøpe ny evt. Men er kjempe glad for tips og tilbud :) Takk for det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun prøvd den fra Biltema en gang, da fattern kjøpte den og den var vel ikke mye å skryte av. Vet ikke om den er samme som de andre du refererer til.

Metabo er garantert et godt kjøp :) .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for kjappe svar!
Hvor mye "mere" får jeg gjort med Metabo maskinen enn den fra Elitecar?

Begge er på 1200w, Metabo sin kan gå lavere på rpm ser jeg, men Elitecar sin kan gå på høyere rpm.
Metabo er over 1 kilo letter (?)

--

Hvilken bakplate er god da?
Fikk tips om denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=234

Hva med denne?
http://www.ebay.com/itm/3M-Perfect-It-III-09553-125mm-Rotary-Backing-Plate-5-8-/290694150260?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item43aeb8b874

Endret av Espein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sistenevnte jeg har bestilt :) Hørt gode tilbakemeldinger om den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk og holde deg innen for grensa, om du skal handle fra utlandet:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for kjappe svar!

Hvor mye "mere" får jeg gjort med Metabo maskinen enn den fra Elitecar?

Begge er på 1200w, Metabo sin kan gå lavere på rpm ser jeg, men Elitecar sin kan gå på høyere rpm.

Metabo er over 1 kilo letter (?)

Viktigere at du kan gå ned til lavt turtall enn å gå høyt. Du bruker vel neppe høyere enn 2000 rpm uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om jeg går alt for høyt over budsjett å kjøper meg Flex sin maskin da til ca 4200? Erfaringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som synest pengene er verdt opp til flexn? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk fra Biltema-maskin til å vurdere en DAS6-maskin til å bare kjøpe Flexen med en gang. Angrer ikke et sekund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive