hgnubel

Erfaringer med Parrot Asteroid Tablet?

Noen som har prøvd denne, eller forkastet den til fordel for noe annet? :)

Har lett en stund etter noe lurt som kan passe å modifisere inn i skallet til den originale navigasjonsenheten, som åpner og lukker seg etter kamskjell-metoden:

pebateriainterna.jpg

(lånt bilde av en kar på et annet forum som har montert en Navigon inni skallet)

Den som står i bilen min nå er i stor grad søppel, fordi den:

1. Bruker et 16 år gammelt steinalder-grensesnitt

2. Kartene dekker kun de store veiene på det sentrale østlandet, og jeg tror siste versjon kom i 2009.

3. Har defekt CD-spiller (vanlig feil på lesehodet antagelig)

Maksmålene en slik dings kan ha er 135x87x40 mm, og selv med hele den aktive delen av holderen i behold ser det ut til å være godt innenfor med denne fra Parrot... At det er Android-basert og Parrot-kvalitet er ikke helt feil heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det kobles på luddig vis slik at den slår seg på kun når skallet åpnes, eller kan den være på hele tiden mens bilen er i drift (dvs koblet til tenningen á la stereoanlegg)?

Hva med en mobiltelefon med tvillingsim? Så har du fastmontert mobil i bilen også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det kobles på luddig vis slik at den slår seg på kun når skallet åpnes, eller kan den være på hele tiden mens bilen er i drift (dvs koblet til tenningen á la stereoanlegg)?

Hva med en mobiltelefon med tvillingsim? Så har du fastmontert mobil i bilen også :)

Tanken var vel å la det være en mekanisme som slår den av/på når skallet åpnes/lukkes, men også slik den oppfører seg originalt at den husker om den var åpen eller lukket sist tenningen ble skrudd av, og eventuelt slår seg på igjen.

Det er nok mest aktuelt å ha den "alltid på", men greit å gjøre det mulig å velge å ikke bli plaget av trafikk/kart-informasjon og eventuelle innkommende samtaler også :)

Når det gjelder mobiltelefon så fant jeg vel ut at Samsung Galaxy S3 passer akkurat hvis ytterskallet på den kan barberes noen få mm, så det frister jo litt. Men da kan strøm og lyd-kontakter bli et problem. Kanskje undersøke litt mer på det området nå, blir vel flere slike på finn etterhvert nå som arvtageren til S3 er ute...

En av fordelene med den parrot-tingen er at da blir utfordringen hovedsakelig åpne/lukke-mekanismen og logikken rundt det. Med en vanlig android touch-telefon må jeg i tillegg ordne applikasjoner eller scripts som håndterer slikt som å slå seg av på ryddig vis når den ikke lenger har ekstern strøm, permanent rotering av skjermen (hvis mulig). Og så må jeg vel gjerne leve med at de fysiske knappene er på siden.

Planen er at dette skal bli noe som "bare virker", og blir intuitivt og greit å bruke, også for andre enn den som har satt det sammen og kjenner alle detaljene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne jeg vært frekk å sneket inn et spørsmål om dette skallet.? Eller om noen vet om noe annet med tilsvarende funksjon. Er på jakt etter noe som kan åpnes slik og moddes til å passe et rom på dashen i min bil, der det skulle vært en høytaler, som ikke er der. Jeg ønsker å kunne lage et opplegg for tlf brukt som navi.

Noe med noe dempede hengsler hadde jo vært stas.

Har du et delenummer eller navn på dingsen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne jeg vært frekk å sneket inn et spørsmål om dette skallet.? Eller om noen vet om noe annet med tilsvarende funksjon. Er på jakt etter noe som kan åpnes slik og moddes til å passe et rom på dashen i min bil, der det skulle vært en høytaler, som ikke er der. Jeg ønsker å kunne lage et opplegg for tlf brukt som navi.

Noe med noe dempede hengsler hadde jo vært stas.

Har du et delenummer eller navn på dingsen?

Klart du kan få være frekk! :)

Dette skallet er motorisert, kan finne delenr i morgen når jeg er foran PCen. Hvis du har dårlig tid kan du sikkert finne det på bildelsbasen.se hvis du ser etter Navi eller RTI på S70/V70 -2000, eller C70 -2004 :) Husker ikke helt hvilken kategori det lå under..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen direkte erfaring med denne enheten, men jeg har en Parrot Asteroid classic spiller i min bil og denne fungerer utmerket! Utrolig deilig og enkelt grensesnitt ihvertfall. Kjempe pluss for at jeg nå får spotify rett på spilleren uten bruk for mobil også. Eneste er at ved kaldstart er den utrolig treg til å starte... Men det er nå en liten pris å betale synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive